Imtech Maintenance werkt met ENECO Energie aan partnership

Imtech Overig Nieuws

20 maart 2002

Keep it cool!

De energiemarkt in Nederland is volop in beweging. Imtech is ook in die markt actief. In de komende tijd moet de verregaande samenwerking tussen Imtech Maintenance en ENECO Energie resulteren in een partnership. Daarbij wordt Imtech dé onderhoudspartner en levert hoogwaardige dienstverlening tegen een redelijke marge. Op dit ogenblik voert Imtech het onderhoud uit voor ENECO bij overheidsgebouwen, kantoren, ziekenhuizen en winkelcentra, maar ook voor fabrieken zoals de Rotterdamse margarinefabriek van Unilever Best Foods. Imtech Maintenance voert daar voor ENECO allerlei werkzaamheden uit in samenwerking met de verantwoordelijke operator. In tegenstelling tot de overige gebouwen heeft ENECO Energie er hier voor gekozen om de gehele techniek met Imtech Maintenance te onderhouden. Het fabricageproces moet natuurlijk behoorlijk gekoeld worden. Daarvoor heeft de fabriek een gigantische koelmachine met een koelcapaciteit van 1.400 kW, men zegt de grootste van Europa. Imtech verzorgt nu het complete technische onderhoud. Samen met ENECO Energie wordt momenteel een procesplan ontwerpen voor gestroomlijnd onderhoud.