StemWijzer.nl weer online

Datum nieuwsfeit: 08-05-2002

INST. VOOR PUBLIEK EN POLITIEK

StemWijzer.nl weer online

Stemwijzer.nl, de verkiezingssite van het Instituut voor Publiek en Politiek (IPP), is tijdelijk uit de lucht geweest naar aanleiding van de gewelddadige dood op Pim Fortuyn.

Nu de Tweede Kamerverkiezingen op 15 mei toch doorgaan, zijn de verkiezingsactiviteiten van het IPP vanaf hedenmiddag op versoberde wijze voortgezet. Het IPP is van mening dat ook onder de veranderde omstandigheden het publiek gebruik moet kunnen maken van onafhankelijke informatie om zich een mening te kunnen vormen. Wel zijn de verkiezingsactiviteiten van haar franje ontdaan en blijven activiteiten die gericht zijn op het verkijgen van publiciteit achterwege. Zo is besloten de niet direct noodzakelijke sites als 'Verkiezingsaffiches' en 'Bekende Nederlanders stemmen ook!' offline te houden.
De Scholierenverkiezingen gaan wel door, zij het dat wordt afgezien van de voor 13 mei a.s. geplande bekendmaking van de landelijke uitslag.
Zie verder www.stemwijzer.nl

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het Instituut voor Publiek en Politiek.
Nico Bloot, voorlichting (telefoon 020 5217638 06 21464984)

08 mei 02 15:12