Politiebericht Utrecht: district Eemland zuid 14-05-2002

Datum nieuwsfeit: 14-05-2002
Bron: Politie Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 14-05-2002 Persberichten district Eemland zuid, 09.00 uur

Verkeerscontrole

VEENENDAAL- Maandagmiddag heeft het regionale scooterteam van de politie een snelheidscontrole gehouden op de Nijverheidslaan.

In totaal werden 62 voertuigen gecontroleerd. 35 bestuurder werden bekeurd wegens overschrijding van de constructiesnelheid en 6 bestuurders reden zonder helm. Verder werden er nog bekeuringen uitgeschreven voor onder andere rijden zonder certificaat (2), onverzekerd rijden (2), geen gele plaat (2) en de overschrijding van de geluidsnorm (12).

Vleesdief

AMERSFOORT- Maandagmiddag heeft de politie een 33-jarige man uit Amersfoort aangehouden in verband met winkeldiefstal.

De man was omstreeks 13.30 uur de winkel aan de Zonnewijzer binnen gegaan en rekende een aantal boodschappen af. In zijn tas zaten nog een aantal pakken vlees die de man niet afrekende. Hierop werd hij aangehouden door winkelpersoneel en overgedragen aan de politie, die inmiddels was gearriveerd. De verdachte heeft de boodschappen alsnog afgerekend en kreeg voor de diefstal een boete van 115 euro.