ING verkoopt schadeverzekeringsactiviteiten in Indonesië aan QBE

ING Groep

Amsterdam, 15 mei 2002

ING verkoopt schadeverzekeringsactiviteiten in Indonesië aan QBE

ING heeft overeenstemming bereikt met QBE Insurance Group over de verkoop van de schadeverzekeringsactiviteiten van ING in Indonesië aan QBE. De overgang van ING's verzekeringsportfolio zal naar verwachting per 31 mei 2002 voltooid zijn.

De overeenkomst past in de strategie van ING om zich te richten op een select aantal activiteiten. Zo ligt de focus in Indonesië op levensverzekeringen en employee benefits en daaraan gerelateerde producten, zoals ziektekostenverzekeringen en pensioenen. Momenteel werken 60 mensen bij het aan QBE overgedragen schadebedrijf in Indonesië. De agenten van ING zullen schadeverzekeringsproducten aan hun klanten blijven verkopen.

Sinds de overname van Aetna International in december 2000 heeft ING Groep haar verzekeringsactiviteiten in Indonesië geherpositioneerd. In juli 2001 werden de activiteiten van ING Life en Aetna Life geïntegreerd in ING Aetna Life. ING heeft tevens haar ziektekosten en persoonlijke ongevallenverzekeringen van ING Insurance ondergebracht bij ING Aetna Life. ING Aetna Life Indonesia is een van de grootste aanbieders van levensverzekeringen in Indonesië. Na de verkoop van het schadebedrijf aan QBE blijft ING met in totaal 560 werknemers in Indonesië actief op het gebied van verzekeren en het zakelijk bankbedrijf. In de regio Azië-Pacific zijn 10.500 mensen werkzaam.

Persinformatie:

Michiel Gosens, ING Groep, tel.: +31 20 541 65 26