Dodelijk ongeval in Groningen

Dodelijk ongeval in Groningen

17-05-2002

Persbericht ministerie van Defensie DV/PM/13

Op de N361 tussen Adorp en Sauwerd in de provincie Groningen heeft zich vanochtend om 11.15 uur een dodelijk ongeval voor gedaan. Een militair voertuig, een Mercedes Gelände, raakte door een nog onbekende oorzaak op de linkerweghelft en kwam daarbij in botsing met een vrachtwagen bestuurd door een 21-jarige man uit Winkel. De twee inzittenden, een 18-jarige bestuurder en een 21-jarige bijrijder, zijn ter plaatse overleden. Beiden waren landmachtmilitairen en gelegerd op de Johannes Postkazerne te Havelte. De zwaargewonde bestuurder van de vrachtauto is met een traumahelikopter overgebracht naar het Academisch ziekenhuis in Groningen.

Het onderzoek naar de toedracht van het ongeval wordt momenteel uitgevoerd door de brigade Koninklijke Marechaussee en de regiopolitie Groningen.