Persberichten regiopolitie Friesland 17-05-2002

Datum nieuwsfeit: 17-05-2002
Bron: Politie Friesland

Korps: Friesland, plaats: Friesland 17-05-2002
Politieberichten van 17 mei (van 07.00 tot 13.00 uur)

Sneek: diefstal aluminium
Zowel in de nacht van woensdag op donderdag als van donderdag op vrijdag zijn platen aluminium en roestvrij staal gestolen vanaf een bedrijfsterrein aan de Edisonstraat. De dader(s) braken het toegangshek van een bedrijf aan de Wattstraat open en konden zo via de achterzijde bij het bedrijf van de aangever komen. Hier werd een gat in het hek tussen beide bedrijven geknipt. Woensdagnacht ging het om roestvrij staal. Afgelopen nacht om platen aluminium. De 50-jarige eigenaar deed aangifte.

Franeker: aanrijding met letsel
Vrijdagochtend omstreeks 10.30 uur reed een 39-jarige man uit Franeker met zijn bestelauto over de Severander in de richting Sexbierum. Over het fietspad van de Sexbierumerweg reed een 61-jarige vrouw uit Harlingen met haar fiets. Op de kruising met de Severander verleende zij geen voorrang aan de automobilist. De vrouw op de fiets werd geschept en kwam ten val. Ze is met hoofdletsel naar het ziekenhuis MCL overgebracht.

Leeuwarden: inbraak woning
Vrijdagochtend omstreeks 11.40 uur hoorde een 18-jarige bewoonster van de Professor Mr. P.S. Gerbrandyweg dat een ruit van de slaapkamer werd ingegooid. De bewoonster liep naar de slaapkamer en zag nog juist dat een onbekende man door het raam naar binnen hing en een rugzak wegnam. De man rende met de rugzak weg en verloor onderweg de helft. De bewoonster deed aangifte.