Vroeg uit de veren in Artis

Artis

Amsterdam, 6 mei 2002

Vroeg uit de veren in Artis

Luilakmorgen, zaterdag 18 mei, organiseert Artis een evenement voor de vroege vogels onder ons. Veel vroeger dan normaal, om 06.30 uur, opent Artis haar hekken voor bezoekers die hebben gereserveerd. Rustig wakker worden begint om 07.00 uur in een luie stoel in het Planetarium, waar de sterrenhemel wordt vertoond van die nacht. Daarna wordt onder deskundige leiding een wandeling gemaakt van ruim een uur door Artis, langs tal van slapende, ontwakende en inmiddels wakkere dieren. Vele dieren zullen wat nieuwsgierig reageren op het bezoek zo vroeg in de morgen.

Dan wordt het hoog tijd om aan de inwendige mens te denken. In restaurant 'de twee cheetahs' staat vanaf 08.30 uur een uitgebreid ontbijtbuffet gereed, waar u kunt genieten van heerlijke croissants, broodjes, krentenbollen, een eitje, ontbijtworstjes en uitgebakken spek, jus d'orange, koffie en thee. Hierna ligt nog een hele (Artis) dag voor u.

Iedereen (max. 200 personen) kan deelnemen aan dit evenement door telefonisch te reserveren (020 - 5233400) of per email (receptie@artis.nl) vóór 15 mei a.s. Voor deze sfeervolle 'vroeg-uit-de-veren' ochtend betalen volwassenen 19,50 euro, kinderen van 4 t/m 11 jaar 17,00 euro en abonnementhouders 9,50 euro. Hierbij is alles inbegrepen.

Noot voor redacties