Politiebericht Limburg-Zuid: Heerlen 21-05-2002

Datum nieuwsfeit: 21-05-2002
Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Heerlen 21-05-2002 Verkeershandhavingsteam
Persbericht 12.55 uur; (J. Clermonts)

In pinksterweekeinde 4 rijbewijzen ingevorderd.

Gedurende de pinksterdagen werd door personeel van het VHT in Kerkrade, Landgraaf en Heerlen gecontroleerd. Uitschieters tijdens de snelheidscontroles waren 2 bestuurders op de N281 (stadsautoweg Heerlen). Een Duitse en Nederlandse bestuurder reden met 160 in plaats van de toegestane 100 km/uur. Van beiden werd het rijbewijs ingenomen. Bij de snelheidscontrole op de N299, ter hoogte van de Hopel werd een bestuurder betrapt met een snelheid van 178 waar 100 is toegestaan. Ook deze kon zijn rijbewijs inleveren.
Zowel op zaterdag als zondag werd op rijden onder invloed van alcohol gecontroleerd op de N299. In het totaal werden 66 blaastesten afgenomen, waarvan 3 bestuurders positief waren. Het hoogst gemeten promillage was 1,61. Van deze bestuurder werd daarom ook zijn rijbewijs ingevorderd.