Verslagen van Cystic Fibrosis review symposium

Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting

Verslagen van Cystic Fibrosis review symposium onder auspiciën van de NCFS

21-05-2002
Op 23 januari 2002 vond onder auspiciën van de NCFS het Cystic Fibrosis review symposium plaats voor behandelaars en onderzoekers. De rode draad door dit symposium was 'vroege interventie in de breedste zin van het woord'.

Verslagen van dit symposium vindt u in de rubriek Wetenschap van deze website onder het subonderwerp Symposium. Het zijn weliswaar verslagen van een medisch wetenschappelijke conferentie, maar ze zijn niettemin redelijk toegankelijk. Onderwerpen waarover u een verslag vindt zijn neonatale screening op CF, spiermassa bij CF, voeding en longfunctie, inhalatietherapie bij pasgeborenen en jonge kinderen, antimicrobiële therapie en longtransplantatie.

Mocht uw interesse gewekt zijn door de inhoud van bepaalde artikelen, bespreekt u ze dan eens met uw eigen behandelend arts.

© NCFS, Dr. A. Schweitzerweg 3, 3744 MG Baarn telefoon 035 - 64 79 257, fax 035 - 64 79 489, e-mail (info@ncfs.nl)

Geregistreerd bij het Centraal Bureau Fondsenwerving