Normgebruik bestrijdingsmiddelen niet gevaarlijk voor libellen

Datum nieuwsfeit: 27-05-2002

De Vlinderstichting

Gebruik insecticiden niet gevaarlijk voor libellen

Onderzoek Wetenschapswinkel Utrecht voor De Vlinderstichting: Normgebruik bestrijdingsmiddelen niet gevaarlijk voor libellen

De normen van de Nederlandse overheid voor het gebruik van bestrijdingsmiddelen in Nederland beschermen libellen beter dan vlinders. Uit een risicoschatting blijkt dat de in het water levende larven van libellen een laag risico lopen bij de beoogde normstelling van het gebruik van bestrijdingsmiddelen.

Vlinders gevoeliger dan libellen
Libellen leven gedurende een kwetsbare levensfase in het water en het is waarschijnlijk dat ze daar met bestrijdingsmiddelen uit de landbouw in aanraking komen. De ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen