Besluit Netelenbos over magneettrein ongepast

Bron: Vereniging Milieudefensie

Vereniging Milieudefensie

Besluit Netelenbos over magneettrein ongepast

Groningen / Amsterdam, 28 mei 2002 --- Milieudefensie roept de Tweede Kamer op Minister Netelenbos ervan te weerhouden een akkoord te sluiten met regionale overheden over een magneettreinverbinding tussen Schiphol en Groningen ('Zuiderzeelijn'). De demissionair minister moet een volgend kabinet niet dieper het moeras in trekken, stelt Milieudefensie, dat een herhaling van miljardenmisser Betuwelijn voorziet. De kosten voor een magneettrein over de Zuiderzeelijn zijn voorlopig geschat op 6,5 miljard euro. Voor het milieu is het plan dramatisch slecht.

Milieudefensie vindt de aanleg van een magneetbaan tussen Schiphol ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen