Jaarverslag Koninklijk Horeca Nederland

Bron: Koninklijk Horeca Nederland

Koninklijk Horeca Nederland

Jaarverslag Koninklijk Horeca Nederland

Koninklijk Horeca Nederland is de ondernemersorganisatie van de horeca in Nederland. Inmiddels zijn bijna 19.000 kwaliteitsbewuste leden vrijwillig aangesloten. Zij vertegenwoordigen circa 72 % van de loonsom in de bedrijfstak.

Jaarverslag 2001 De kerntaken zijn collectieve en individuele belangenbehartiging en het bieden van gratis informatie en advies. Gemiddeld wordt jaarlijks meer dan 120.000 maal advies gegeven vanuit de organisatie in het belang van de horecaondernemer.

Koninklijk Horeca Nederland opereert binnen een bedrijfstak waarin werkgevers ruim 45.000 horecavestigingen exploiteren. De sector biedt jaarlijks werk aan bijna 493.000 personen. Daarvan zijn er circa 320.000 (65%) werkzaam bij leden van Koninklijk Horeca Nederland. De gehele horeca genereert een omzet van ruim 12 miljard euro per jaar.

U kunt het Jaarverslag 2001 van Koninklijk Horeca Nederland downloaden in PDF (600 kB). Om een PDF-bestand te kunnen lezen of printen heeft u Acrobat Reader nodig.