Volvo introduceert Eco 4 motor

BedrijfsautoRAI

4-6-2002

Volvo introduceert Eco 4 motor

Volvo Trucks introduceert een nieuwe Eco 4 motor. Dit betekent vier punten in het Oostenrijkse Eco-puntensysteem. Het betreft een D12D motor, met een vermogen van 420 pk. De motor vertoont veel overeenkomsten met de standaard Euro 3-versie, de Nox-emissie is echter lager en voldoet aan de 4 Ecopunten-norm.

De motor is bedoeld om tegemoet te komen aan de vraag naar minder Eco-punten. Een standaard Volvo Euro 3 motor staat gelijk aan vijf Ecopunten. Voor een transportonderneming betekent de nieuwe motor, dat zij permissie krijgt vaker door Oostenrijk te rijden.

Volvo Trucks biedt op dit moment een compleet programma negen en twaalf liter dieselmotoren, met vermogens van 260 tot en met 500 pk. Alle motoren voldoen aan de Euro 3 norm. Met de introductie van de D12D Eco 4 420 pk dieselmotor maakt Volvo Truck Corporation duidelijk voortdurend inspanningen te verrichten om de emissie van schadelijke stoffen terug te dringen.