Tineke Huizinga in enquetecommissie Srebrenica

Bron: ChristenUnie

ChristenUnie

Tineke Huizinga in enquetecommissie Srebrenica Woensdag 5 Juni 2002 - 09:41

Tineke Huizinga-Heringa is één van de Kamerleden die zijn toegetreden tot de parlementaire enquetecommissie die de gebeurtenissen rond de val van de moslimenclave Srebrenica gaat onderzoeken. Dat hebben de fractiesecretarissen op 4 juni besloten.
De heer Bakker van D66 is voorzitter van deze commissie. Daarnaast zijn de Kamerleden De Vries (VVD), Koenders (PvdA), Mosterd (CDA) en Vergeer-Mudde (SP) toegetreden tot de commissie.

De voorbereidende commissie onder leiding van
oud-ChristenUnie-Kamerlid Van Middelkoop adviseerde eerder al dat er een korte parlementaire enquete moet komen naar de val Srebrenica in juli 1995. De enquete zou voor het eind van het jaar moeten worden afgerond. Zij moet de Tweede Kamer in staat stellen een definitief politiek oordeel te vellen over de kwestie-Srebrenica, als aanvulling op de bevindingen van het NIOD-rapport.

Voor Tineke Huizinga-Heringa is het haar eerste grote taak in de Tweede Kamer.