Politiebericht Utrecht: district Binnensticht 05-06-2002

Datum nieuwsfeit: 05-06-2002
Bron: Politie Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 5-06-2002 Persberichten district Binnensticht, 10.20 uur

Bromfiets iets opgevoerd ..

BUNNIK De politie heeft dinsdagavond een man aangehouden die te hard op zijn bromfiets reed.

Omstreeks 19.05 uur zag de politie een 18-jarige man samen met een passagier over de parralelweg van de J. F. Kennedylaan rijden. Bij het zien van de agenten sprong de passagier van de bromfiets af en reed de 18-jarige bestuurder uit Bunnik met hoge snelheid weg.

De agenten zetten de achtervolging in en konden -doordat de man een stuurfout maakte en viel- hem op de parkeerplaats van een gebouw aan de J.F. Kennedylaan aanhouden. De verdachte en zijn bromfiets werden overgebracht naar het bureau. Uiteindelijk bleek dat de bromfiets rond de 110 km/u liep.

Aanrijding letsel

MAARTENSDIJK Dinsdagavond vond er een aanrijding plaats tussen een brommobiel en een personenauto.

Omstreeks 20.00 uur ontstond op de Koningin Wilhelminaweg een aanrijding waarbij twee inzittenden een 62-jarige man en een 60-jarige vrouw beiden uit Utrecht - van een brommobiel gewond raakte. Het is op dit moment nog niet duidelijk wat de precieze oorzaak van de aanrijding is geweest. De auto werd bestuurd door een 21-jarige vrouw uit Hollandsche Rading.

De gewonden werden voor onderzoek naar het zieken huis gebracht. Beide voertuigen moesten door een takelbedrijf worden afgevoerd. De politie onderzoekt de oorzaak.