Akzo Nobel opent eerste fabriek voor bouwverven in Rusland

Bron: Akzo Nobel

Akzo Nobel

Akzo Nobel opent eerste fabriek voor bouwverven in Rusland

Arnhem / Moskou, 6 juni 2002 Akzo Nobel opent vandaag bij Moskou haar eerste fabriek voor bouwverven in Rusland. Hiermee is een van de modernste productielocaties voor coatings in dat land gecreëerd.

Deze investering past in de strategie van Akzo Nobel Coatings om de aanwezigheid op snelgroeiende markten, zoals Midden- en Oost-Europa, te versterken. Wat dat betreft heeft Rusland een geweldig potentieel, aldus Rudy van der Meer, lid van de Raad van Bestuur van Akzo Nobel verantwoordelijk voor Coatings. Onze bouwverven met bekende merken als Sadolin®, Crown®, Marshall®, Maestro® en Pinotex® hebben reeds uitstekende posities in Rusland en omliggende landen. Door de opening van de nieuwe fabriek worden deze verder versterkt.

Peter de Groot, General Manager van Akzo Nobel Decorative Coatings Rusland: Wij kunnen nu voldoen aan de vraag naar zowel hoogwaardige professionele verfproducten, als kwaliteitsproducten voor de consument. Door de combinatie van productie in Rusland en buitenlandse technologie kunnen wij nu effectiever onze Russische klanten van dienst zijn.

De locatie ligt 7 kilometer ten oosten van Moskou, op een uitgebreid industrieterrein in Balashikha, en omvat productie-, laboratorium- en magazijngebouwen en kantoren met een totale oppervlakte van 7.300 m2. De fabriek met 50 medewerkers is sinds april 2002 operationeel. Het management verwacht in de komende drie jaar een uitbreiding van het personeelsbestand naar 80.

Internet: www.akzonobel.nl

Corporate Media Relations: tel. 026 - 366 4343