Politiebericht Limburg-Zuid: Maastricht 06-06-2002

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 6-06-2002
Persberichten district Heerlen (HP 13:56 uur) Donderdag 06 juni 2002

Schinveld, hennepkwekerij aangetroffen:

Woensdagmiddag 5 juni 2002 heeft de politie in een woning aan de Beekstraat te Schinveld een hennepkwekerij aangetroffen. Na monsterlemming van de planten en na overleg met de Officier van Justitie is de hennepkwekerij ontmanteld.

Naar aanleiding van het vermoeden van de aanwezigheid van een hennepkwekerij in een woning aan de Beekstraat te Schinveld werd door de politie omstreeks 13.00 uur een onderzoek ingesteld in de woning dit in aanwezigheid van de 35 jarige bewoner. Op de zolderverdieping werd een hennepkwekerij aangetroffen. Deze bestond uit 174 hennepplanten, 10 groeilampen, tien transformatoren, twee ventilatoren en een koolstoffilter. Na monsterlemming van de hennepplanten en na overleg met de Officier van Justitie werd de gehele kwekerij ontmanteld en werden de aangetroffen onderdelen van de kwekerij in beslag genomen. Tegen de bewoner wordt in het kader van snelrecht proces-verbaal opgemaakt.

Heerlen, jongeren op strooptocht:

De politie heeft woensdagmiddag 5 juni 2002 twee 15 jarige jongens woonachtig in Voerendaal aangehouden verdacht van het plegen van meerdere winkeldiefstallen.

Het tweetal werd omstreeks 15.15 uur in een supermarkt gevestigd aan het Homerusplein te Heerlen betrapt bij het wegnemen van twee flessen after shave die zij aan de kassa niet afrekenden. Zij bleken verder in het bezit te zijn van schriften, kussens en kleding afkomstig uit vier andere winkels in de binnenstad van Heerlen. Het tweetal werd door de politie aangehouden en voor verder onderzoek ingesloten aan het politiebureau. Daar werd tegen het tweetal proces-verbaal opgemaakt. Medewerkers van het bureau Halt zullen voor een verdere afhandeling zorgdragen. De gestolen spullen zijn inmiddels terugbezorgd bij de eigenaren.

Heerlen, winkeldievegge:

Een 40 jarige inwoonster van Heerlen is woensdagmiddag 5 juni 2002 door beveiligingspersoneel van een grootwinkelbedrijf gevestigd aan de Dautzenbergstraat te Heerlen betrapt bij het plegen van een winkeldiefstal.

De inwoonster van Heerlen nam in het grootwarenhuis zeven sieraden en vijf kledingstukken met een totale waarde van ruim 124 euro weg. Bij de diefstal werd zij betrapt door beveiligingspersoneel die de politie waarschuwde. Aan het politiebureau werd tegen de winkeldievegge proces-verbaal opgemaakt in het kader van snelrecht. De gestolen spullen zijn inmiddels teruggegeven aan de rechtmatige eigenaar. Na verhoor kon de inwoonster van Heerlen huiswaarts.

Een 30 jarige inwoner van Eindhoven werd woensdag 5 juni 2002 omstreeks 18.00 uur in een supermarkt aan Homerusplein te Heerlen bij een winkeldiefstal betrapt. Hij ontvreemdde een fles port met een waarde van ruim 5 euro. De gewaarschuwde politie nam de winkeldief mee naar het bureau waar tegen hem in het kader van snelrecht proces-verbaal werd opgemaakt. Na verhoor kon ook hij huiswaarts.

Schimmert, inbraak sportkantine:
In de nacht van dinsdag op woensdag heeft een inbraak plaatsgevonden in de sportkantine van tennisvereniging VV Schimmert gelegen aan de Waterkuilsweg te Schimmert. De inbreker forceerde op het dak van het gebouw van de sportvereniging een lichtkoepel en wilde zich op die manier in de ruimte van de keuken laten zakken. Mogelijk afgeschrikt door het alarm liet hij het bij een poging en werd er verder niets ontvreemd. Namens de vereniging is van de inbraak, waarbij schade aan het dak is ontstaan, aangifte gedaan.

Heerlen, winkeldief aangehouden:

Woensdag 5 juni 2002 werd in een drogisterij gevestigd aan het Wannerplein te Heerlen een winkeldiefstal gepleegd. De winkeldief werd later op de avond aan het politiebureau aangehouden nadat hij aangifte kwam doen van de diefstal van zijn auto.

In de drogisterij aan het Wannerplein bleek woensdagmiddag een winkeldiefstal gepleegd te zijn waarbij 41 tubes tandpasta en 18 pakjes batterijen werden ongemerkt werden ontvreemd. Winkeliers hadden bemerkt dat een tweetal personen mogelijk voor deze diefstal verantwoordelijk zouden kunnen zijn. Dit tweetal maakte gebruik van een personenauto die door een van de winkeliers werd aangetroffen op de Ganzeweide. In de auto lag op de vloer een plasticzak met daarin zichtbaar enkele tubes tandpasta. Daarna werd de politie ingeschakeld. Omdat de eigenaar niet te achterhalen was werd de auto door een bergingsbedrijf weg getakeld en veiliggesteld aan het politiebureau. In de loop van de avond meldde zich een 23 jarige inwoner van Sweikhuizen die aangifte kwam doen van de diefstal van zijn personenauto. Dit was de auto waarin de tubes tandpasta werden aangetroffen en weg getakeld werd in opdracht van de politie. De man werd wegens zijn betrokkenheid aan de winkeldiefstal als verdachte van de winkeldiefstal aangehouden en werd in de loop van de avond in verzekering gesteld. Een verder onderzoek naar mogelijke andere winkeldieven wordt ingesteld.