Zwaar beveiligde hennepplantage in Roermond opgerold

Arrondissementsparket Roermond

Roermond, 7 juni 2002

Zwaar beveiligde hennepplantage in Roermond opgerold

Na klachten van omwonenden over stank en de aanloop van drugsklanten tijdens de nachtelijke uren heeft de politie in een flatwoning aan de Mozartstraat te Roermond een hennepplantage opgerold. In diverse vertrekken van de flatwoning werden in totaal circa 600 hennepplanten aangetroffen.
Het pand bleek geheel gebarricadeerd te zijn met stalen strippen, waarvan sommigen onder stroom stonden kennelijk bedoeld om indringers te weren. Verder was het pand voorzien van bewakingscamera's. De politie arresteerde een 38 jarige man en een 32 jarige vrouw die op het moment van de doorzoeking in de woning aanwezig waren. In de woning werden verder hoeveelheden XTC, cocaïne, heroïne en amfetamine aangetroffen, enkele duizenden euro's cashgeld alsmede een neppistool.
De aangehouden verdachten worden binnenkort voorgeleid aan de Rechter-Commissaris.