ISU-congres in 2004 in Scheveningse Kürhaus

Dijkema, Schenk en Oostheim voor 4 jaar herkozen KNSB

Hoogland, 7 juni 2002

ISU-congres in 2004 in Scheveningse Kürhaus

Tijdens het 49e congres van de Internationale Schaats Unie (ISU) in Kyoto (Japan) zijn Jan Dijkema, Ard Schenk en Reinier Oostheim tijdens de bestuursverkiezing herkozen. Daarmee is Nederland de komende vier jaar opnieuw goed vertegenwoordigd in de bestuurstop van de ISU. Jan Dijkema blijft lid van de council, het hoogste bestuursorgaan van de ISU, Ard Schenk maakt ook de komende jaren deel uit van de Technische Commissie Speed Skating, terwijl Reinier Oostheim de KNSB vertegenwoordigt in de TC Shorttrack.

Daarnaast is in Kyoto door de ISU besloten dat de KNSB over twee jaar (2004) gastheer zal zijn van het 50e congres. Dit congres zal gehouden worden in het Kürhaus in Scheveningen, een historische plek wat de schaatsgeschiedenis aangaat, want in het Kürhaus werd de ISU in 1892 opgericht.

Einde persbericht