Internet-bedrijf verlegt mogelijkheden van web-applicaties

Bron: Ingezonden persbericht

Ingezonden persbericht

Internet-bedrijf verlegt mogelijkheden van web-applicaties

SingularIT, een jong Amsterdams Internet-bedrijf, stelt gebruikers in staat om zelf gebruiksvriendelijk hun internet portaal samen te stellen

AMSTERDAM, 20020610 -- Het persoonlijke internet-portaal, VermaakMe.nl, is tevens een online ontsluiter van zowel leuke als informatieve web-verwijzingen. Met VermaakMe.nl introduceert SingularIT in één keer een aantal unieke, nieuwe mogelijkheden op het internet. VermaakMe.nl biedt gebruikers een volwaardig scala aan functionaliteiten waarmee het portaal volledig is af te stellen op de individuele wensen van de gebruiker. Centraal staat het feit dat de pagina nooit ververst hoeft te worden. Dit maakt VermaakMe.nl een stuk sneller en prettiger in gebruik dan conventionele websites. Alle functionaliteiten van VermaakMe.nl zijn direkt bereikbaar, zonder pagina-verversing en de daarbij horende wachttijden.

SingularIT heeft gekozen voor het portaaldomein om een demonstratie te geven van de kracht en innovativiteit van het, wereldwijd unieke, nieuwe produkt van SingularIT: Nebula.

Een groot deel van de ontwikkeltijd van websites wordt besteed aan het programmeren van de gebruikersinterface. Voornamelijk het onafhankelijk programmeren voor de verschillende internet-browsers - zoals Netscape en Internet Explorer - en sofwareplatforms - zoals Windows en Macintosh -, is zeker bij complexe web-applicaties een tijdrovende klus waar veel moeilijk verkrijgbare kennis voor nodig is.

Om deze vaak voorkomende problemen op te lossen heeft SingularIT Nebula ontwikkeld; een intelligente omgeving die er altijd voor zorgt dat de gebruikersinterface van de website consistent blijft, welke actie de gebruiker ook onderneemt. Verder omvat Nebula een groot aantal standaard componenten die als ware legoblokken (modulair) kunnen worden ingezet; hierdoor wordt de gemiddelde ontwikkeltijd voor nieuwe websites drastisch verminderd. Ten slotte hebben ontwikkelaars met Nebula ook de beschikking over nieuwe en unieke software-onderdelen, waarmee vanaf heden een waarlijk nieuwe generatie web-toepassingen gelanceerd wordt.

Met VermaakMe.nl demonstreert SingularIT een nieuwe manier van internetten:

www.vermaakme.nl

Noot voor redacties