Politiebericht Utrecht: district Lekstroom 17-06-2002

Datum nieuwsfeit: 17-06-2002
Bron: Politie Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 17-06-2002 Persberichten district Lekstroom, 10.00 uur

Aanrijding

NIEUWEGEIN Op zondag 16 juni zijn bij een aanrijding meerdere personen gewond geraakt.

Rond 05.00 uur reed een 20-jarige automobiliste uit Nieuwegein vanaf de Richterslaan de kruising met de A.C. Verhoefweg over naar de Barnsteendrift. Op dat moment reed een 23-jarige automobilist uit Utrecht over de A.C. Verhoefweg, komende uit de richting van Galecop dezelfde kruising op. Een aanrijding tussen beide voertuigen was het gevolg.

De auto van de 20-jarige automobiliste kwam na de aanrijding tegen een paal tot stilstand. De auto van de Utrechter kwam op het fietspad terecht, waar op dat moment twee fietsers van beiden 16 jaar oud en afkomstig uit Houten en Nieuwegein voor het verkeerslicht stonden te wachten. Zij werden beiden door de auto geschept, waarna de auto tegen een paal van het fietspad tot stilstand kwam.

De 20-jarige automobiliste is met onder andere een hoofdwond per ambulance naar het Sint Antoniusziekenhuis in Nieuwegein gebracht. De Utrechter werd met nekklachten naar hetzelfde ziekenhuis vervoerd. De beide fietsers hadden last van hun benen en spierpijn, maar hoefden niet naar het ziekenhuis te worden gebracht.

Door de politie wordt een onderzoek ingesteld naar de oorzaak van het ongeval.

Trike van de dijk

TULL EN `T WAAL Op zondag 16 juni is een passagier gewond geraakt bij een ongeval met een trike.

Rond 13.05 uur reed een 25-jarige man uit Houten met een trike over de Lekdijk. Bij hem achterop zat een 23-jarige vrouw uit Nieuwegein. Vermoedelijk doordat hij een bocht verkeerd inschatte, raakte hij van de weg, kwam in een weiland terecht en belandde vervolgens met trike en al in de gracht van het fort. Zijn passagiere is voor onderzoek per ambulance naar het Sint Antoniusziekenhuis in Nieuwegein gebracht. De trike werd door een bergingsbedrijf uit het water getakeld.

Brandje op dak van school

NIEUWGEIN Op zondag 16 juni heeft een brandje gewoed op het dak van een school aan de Aardbeigaarde.

Rond 18.40 uur ontdekte een docent van de school dat op het dak van de school enkele telefoonboeken in de brand stonden. De brandweer werd gewaarschuwd en had de brand snel geblust. Tevens bleek een houten afscheiding van één bij twee meter die op het dak stond, in de brand te zijn gestoken. Ook deze werd geblust. Door het brandje ontstond een klein gat in het dak. Een getuige had even daarvoor een drietal blanke jongens van ongeveer 12 jaar oud op het dak gezien.

Door de politie wordt een onderzoek ingesteld naar deze brandstichting.

Motorrijder onderuit

LOPIK Op zondag 16 juni raakte een motorrijder gewond bij een valpartij.

Rond 13.10 uur reed een 44-jarige motorrijder uit Nieuwerkerk aan de IJssel over de Lekdijk Oost. Ter hoogte van Jaarsveld bleek een bocht scherper te zijn dan hij dacht. Daarom moest hij afremmen. Hierbij gleed het achterwiel weg en kwam hij ten val. Via het wegdek gleed hij met de motor door een hekwerk en kwam in een weiland tot stilstand.

De motorrijder is met een open beenbreuk per ambulance naar het Sint Antoniusziekenhuis in Nieuwegein gebracht en is daar opgenomen.