Wijziging directie-structuur Federatie van ouderverenigingen

Directie FvO

17 juni 2002

Directie FvO

Het bestuur van de Federatie van Ouderverenigingen heeft onlangs besloten de directie-structuur van de Federatie te wijzigen en aan te passen aan de eisen die een sterk groeiende organisatie stelt. Van een directie-orgaan, gevormd door de vijf directeuren van de onderscheiden lidverenigingen, wordt overgestapt naar een twee-hoofdige directie, gevormd door een algemeen directeur en een directeur externe betrekkingen.

Tevens is besloten een algemeen directeur ad interim aan te stellen, in afwachting van de beoogde aanstelling van de algemeen directeur. Het verheugt ons u te kunnen berichten dat wij inmiddels hebben benoemd in de vacature van algemeen directeur ad interim

Mw. Constance Rottländer te Den Haag.

Mevrouw Rottländer heeft een brede, gevarieerde, ervaring als interim-manager. Ze heeft onder anderen gewerkt voor opdrachtgevers uit de wereld van de zorg en de belangenbehartigin, maar ook bij commerciële bedrijven heeft zij haar sporen verdiend. Zij treedt in dienst per 17 juni 2002.

Met spijt meldt het bestuur dat de heer Martin Jan de Jong onze organisatie halverwege augustus 2002 gaat verlaten, in verband met aanvaarden van een functie elders.
Gezien zijn grote verdienste voor de Federatie zult u begrijpen dat wij met gemengde gevoelens afscheid van hem zullen nemen. Zijn visie en motivatie, maar ook zijn persoonlijke gedrevenheid, maken het tot een geweldige uitdaging om een waardige opvolging te vinden. Vooralsnog zal dit in twee stappen gebeuren. Het FvO bestuur zal in overleg met Constance Rottländer een tijdelijke voorziening treffen en daarna stappen doen voor een definitieve opvolging.