Politiebericht Limburg-Zuid: Heerlen 19-06-2002

Datum nieuwsfeit: 19-06-2002
Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Heerlen 19-06-2002 Verkeershandhavingsteam
Persbericht 10.00 uur; (J. Clermonts)

Dinsdag 18 juni werden door het VHT controles met radarapparatuur en staande houdingen verricht. Door de motorrijders en verkeersassistenten werd gecontroleerd aan de Urmonderbaan in Sittard, de Viaductweg en de Tongersestraat in Maastricht. Daarbij werden de bestuurders direct aangesproken op hun overtredinggedrag. Op de Urmonderbaan betekende dit dat 5 bestuurders voor de snelheid bekeurd werden, 2 voor het negeren van het rode verkeerslicht, 1 voor het niet dragen van de gordel en 1 bromfietser voor het niet dragen van de helm. Aan de Viaductweg in Maastricht betrof dit 4 bestuurders voor rood licht en 26 voor de gordel. Aan de Tongersestraat in Maastricht 7 voor de gordel, 1 voor snelheid, 2 voor de helm en 1 voor rood licht en tenslotte aan de Pr. Mauritslaan in Beek 12 voor de gordel en 16 voor snelheid.
Verder werd op 7 locaties met radarapparatuur gecontroleerd op snelheid, te weten aan de Bredastraat in Heerlen, de Brusselseweg en Tongerseweg in Maastricht, de Einighauserweg in Guttecoven, de Rijksweg Zuid en de Urmonderbaan in Sittard en de Soppestraat in Spaubeek. Procentueel gezien reden daar respectievelijk 15,7%, 15%, 10,8%, 17%, 9,9%, 6,8% en 18% automobilisten te hard.