Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

HP maakt keuze voor reclamebureaus

Datum nieuwsfeit: 19-06-2002
Vindplaats van dit bericht
Bron: Hewlett-Packard
Zoek soortgelijke berichten

Hewlett-Packard


HP maakt keuze voor reclamebureaus

Amstelveen, 19 juni 2002 HP heeft bekendgemaakt welke reclamebureaus de belangen van het nieuwe HP wereldwijd gaan behartigen. Hiermee is een belangrijke mijlpaal bereikt in het integratietraject. Goodby, Silverstein & Partners in San Francisco wordt het bureau dat verantwoordelijk is voor de merkontwikkeling. The Publicis Group Worldwide wordt verantwoordelijk voor alle advertenties over producten en oplossingen. En OptiMedia voor de mediaplanning.

Tot de fusie, een maand geleden, maakten Hewlett-Packard en Compaq voor marketingactiviteiten gebruik van een netwerk van reclamebureaus. Het consolideren van bureaus is een essentiële voorwaarde om wereldwijd te kunnen komen tot één sterk merk, verklaart Gary Elliot, vice-president HP Marketing Communications. We kunnen ons nu volledig gaan richten op het ontwikkelen en lanceren van onze eerste grote merk- en advertentiecampagne later dit jaar.

De bureaus zijn geselecteerd op basis van ervaring en kennis op het gebied van business- en consumentenmarketing, creatieve strategische plannen, operationele kracht, mogelijkheden op het gebied van business intelligence en onderzoek en hun wereldwijde dekking.

Tot de fusie was Foote, Cone & Belding (FCB) Worldwide het reclamebureau voor Compaq. Compaq in Nederland laat weten terug te kijken op een zeer prettige samenwerking met de Nederlandse vestiging FCB BK&P.

HP is toonaangevend leverancier van producten, oplossingen en diensten en maakt technologieën toegankelijk voor consumenten en organisaties. Het aanbod van
HP omvat IT-infrastructuur, global services, personal computing, internet access devices, imaging en printing.

Het nieuwe HP heeft over 2001 een gecombineerde omzet van circa 81,7 miljard dollar behaald en is vertegenwoordigd in meer dan 160 landen. In Nederland bedroeg de omzet circa 2,18 miljard en heeft HP 10 vestigingen.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie