Schietpartij in Maastricht: jonge vrouw in levensgevaar

Datum nieuwsfeit: 22-06-2002
Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 22-06-2002 Persbericht jonge vrouw door schot in levensgevaar Zaterdag 22 juni 2002

Maastricht, jonge vrouw getroffen door schot in levensgevaar: Zaterdagmiddag 22 juni 2002 heeft in een woning aan de Gebroeders Moorsweg te Maastricht een schietpartij plaatsgevonden waarbij een 17 jarige vrouw in het hoofd werd getroffen. Zij is in kritieke toestand naar het academisch ziekenhuis te Maastricht overgebracht waar een spoed operatie noodzakelijk was. Een 21 jarige verdachte is ruim een uur later op het station te Sittard door de politie aangehouden. De vermoedelijk verdachte meldde de politie zaterdagmiddag omstreeks 16.00 uur via de telefoon dat hij zijn vriendin in de woning aan de Gebroeders Moorsweg had neergeschoten en dat zij ernstig gewond was. Bij het ter plaatse komen van de hulpdiensten en de politie werd in de woning een ernstig gewonde vrouw aangetroffen die na een eerste medische behandeling van ambulance personeel met spoed en in kritieke toestand naar het academisch ziekenhuis te Maastricht werd overgebracht. Daar bleek een spoedoperatie van levensbelang. (19.30 uur haar toestand is nog steeds kritiek)
Bij het ter plaatse komen van de politie bleek de verdachte niet meer aanwezig. Hij bleek ook onvindbaar. Ruim een uur later meldde hij zich opnieuw telefonisch. Hij verbleef op het station te Sittard. Even buiten het station werd hij door een politiepatrouille zonder problemen aangehouden. Hij bleek bij zijn aanhouding een vuurwapen in zijn bezit te hebben, mogelijk het gebruikte vuurwapen. De verdachte werd daarna overgebracht naar het politiebureau te Maastricht waar hij voor verder onderzoek werd ingesloten. De aanleiding van de schietpartij moet mogelijk gezocht worden in de relationele sfeer. Het slachtoffer en de verdachte woonden samen aan het adres aan de Gebroeders Moorsweg te Maastricht. De politie is meteen gestart met een uitgebreid buurtonderzoek. De technische recherche startte een sporenonderzoek in de woning waarin geschoten werd.