24 Uurs van het veerse meer

DATUM: 8-5-2002

ALGEMEEN - 24 uurs van het veerse meer

---

Watersportvereniging Arnemuiden (Oranjeplaat) organiseert in het weekend van 22 en 23 juni 2002 de zesde editie van de "24 Uurs van het Veerse Meer". Dit evenement is uitgegroeid van 11 boten in 1996, tot ruim 25 deelnemende zeilschepen in 2001. Met een gemiddelde aantal opvarenden van 4vier personen, zijn er toch al snel 100 mensen (nog afgezien van de begeleidingschepen) die dit weekend non-stop 24 uur genieten van dit midzomernachtfestijn. Deelname is mogelijk door zowel toer- als wedstrijdzeilers.

De echte wedstrijdzeilers gaan uiteraard voor de 1e plaats, maar 24 uur lang op de toppen van je kunnen varen, is een "duurtest" voor boot en bemanning!

De start is op zaterdag 22 juni om 11.00 uur en de finish is op zondag 23 juni rond 11.00 uur. Locatie is het Veerse Meer, waarbij het de bedoeling is zoveel mogelijk mijlen (binnen de beroeps-bebakaning) te maken. Bij ieder keerpunt en onderweg zijn controleschepen aanwezig, ook met het oog op de veiligheid. Inschrijving staat alleen open voor kajuitzeiljachten. Er is geen limiet aan het aantal bemanningsleden per boot. Om verschillende schepen met elkaar vergelijkbaar te maken, wordt een handicap-factor toegepast. Na afloop van de wedstrijd kan gezamenlijk geluncht worden en vindt de prijsuitreiking plaats in het clubgebouw van WSV Oranjeplaat te Arnemuiden. Ongeveer 30 deelnemende zeiljachten worden verwacht aan de start.

Voor meer informatie:

Organisatiecomité 24 uurs van het Veerse Meer
Dick van der Waaij of Anita Idskes,
tel. 0118 - 467 458,
of e-mail (d.waaij@planet.nl)

Of

Watersportvereniging Oranjeplaat
Maarten Goeree, havenmeester,
tel. 0118 - 601 248,
of e-mail (jachthavenoranjeplaat@hetnet.nl).

Laat meer artikelen zien over: KNWV Algemeen
---

Noot voor de pers: Onze PR afdeling besteedt veel zorg aan de
publicatie van haar (nieuws)artikelen. Desondanks bestaat er de mogelijkheid dat er onjuiste informatie vermeld staat in dit artikel. Indien u denkt dat dit het geval is dan kunt u een bericht sturen naar onze Online PR service door het formulier in te vullen, een postzegel is niet nodig.
Voor informatie en/of uitslagen kunt u contact opnemen met het KNWV, Marjorie Kersten ((pr@knwv.nl)). Bellen kan natuurlijk ook:(030) 656 65 70.

xx

_

KNWV - Postbus 87 - 3980 CB Bunnik - Tel.: 030-6566550 - Fax: 030-6564783 - (info@knwv.nl)