PT steunt onderzoeken assimilatiebelichting bij groente

Bron: Productschap Tuinbouw

Productschap Tuinbouw

PT steunt onderzoeken assimilatiebelichting bij groente

De Sectorcommissie groenten en fruit van het Productschap Tuinbouw (PT) heeft op 20 juni jongstleden vervolgproeven met assimilatiebelichting bij paprika, komkommer en aubergine goedgekeurd. Dit gebeurde op verzoek van de landelijke gewascommissies van LTO-Groeiservice. In totaal trok de commissie voor de drie onderzoeken 370.000 uit.

In de afgelopen winter is al een beperkte proef met assimilatiebelichting uitgevoerd bij aubergines. Hierbij werd niet helemaal duidelijk in hoeverre de productie toeneemt bij het belichten van de plant. In het nieuwe onderzoek moet dit klip en klaar naar voren komen.
Bij ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen