Schade geleden bij beroepsziekten

Datum nieuwsfeit: 27-06-2002

Ernst & Young

Beroepsziekten; bij wie kan de werknemer aankloppen?

25 juni 2002 - Een steeds vaker voorkomend verschijnsel onder werknemers is langdurig ziekteverzuim wegens psychische klachten. De psychische klachten hangen in veel gevallen samen met de arbeidsomstandigheden op het werk. Houdt dit in dat deze werknemers de werkgever aansprakelijk kunnen stellen voor de schade geleden als gevolg van dit type beroepsziekte?

Aanknopingspunten hiervoor zijn in elk geval te vinden in de wet en de rechtspraak. Over dit onderwerp schreef Ellen Beek van Holland Van Gijzen Advocaten en Notarissen onlangs een artikel voor het Tijdschrift Administratie.
...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen