Politiebericht Utrecht: District Eemland noord 30-06-2002

Datum nieuwsfeit: 30-06-2002
Bron: Politie Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 30-06-2002 Nieuwsberichten district Eemland noord, 11.00 uur

Koe aangereden

EEMDIJK Een 65-jarige man uit Bunschoten/Spakenburg heeft zaterdagochtend omstreeks 10.00 uur lichte schade aan zijn auto opgelopen door een overstekende koe. De bestuurder reed op de Eemdijk richting Baarn toen zes koeien de weg overliepen. Het lukte de bestuurder niet de koe die midden op de weg liep te ontwijken door naar de rechterkant van de weg te sturen, met als gevolg dat de rechterkant van zijn voertuig beschadigde. De eigenaar van de koeien zal onderzoeken hoe de koeien hebben kunnen ontsnappen. De koe had lichte schaafwonden.

Snelheidscontrole

BAARN Bij een snelheidscontrole op de Torenlaan op zaterdagochtend tussen 10.30 en 11.30 uur hebben 73 van de 400 gecontroleerde bestuurders een bekeuring gekregen voor te hard rijden. Waar 50 km/uur is toegestaan, bedroeg de hoogst gemeten snelheid 79 km/uur. Een snelheidscontrole op de Amsterdamsestraatweg tussen 10.30 en 11.30 uur bracht 6 overtreders aan het licht. In het totaal passeerden bijna 1500 voertuigen de radarcontrole. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 93 km/uur, waar 80 km/uur is toegestaan.