Zilver voor Weusthof en Nederland

Zilver voor Weusthof en Nederland

30/06/2002

Aken, 30 juni 2002
Aken-debutant Mark Weusthof is als tweede geeindigd in de internationale vierspanwedstrijd van Aken. De 29-jarige technisch tekenaar uit Twente zette een fantastische prestatie neer en was een van de vier menners die een foutloze vaardigheidsproef liet noteren. Michael Freund schreef voor de derde maal in zijn carriere de wedstrijd op zijn naam. Ijsbrand Chardon behield ondanks het afwerpen van een balletje de vierde plaats. Harry de Ruyter reed vanmorgen eveneens een sterke vaardigheidsproef en kwam met slechts drie strafpunten voor tijdsoverschrijding uit de ring. De landenwedstrijd werd gewonnen door Duitsland, Nederland legde beslag op het zilver, terwijl de Zweden het brons in ontvangst mochten nemen. Tomas Eriksson, na de dressuur en de marathon op de tweede plaats, kon zijn zenuwen niet in bedwang houden en reed er een balletje af, evenals Tucker Johnson en Felix Brasseur. Aangezien de rijders op zeer korte afstand van elkaar stonden in puntenaantal, steeg Weusthof na elk afgeworpen balletje een plaats, wat hem uiteindelijk het zilver opleverde.