Gebruik pinpas voor klanten van Rabobank wereldwijd Gratis

Datum nieuwsfeit: 01-07-2002

RABOBANK NEDERLAND

Wereldwijd gratis pinnen

Klanten van de Rabobank kunnen vanaf 1 juli wereldwijd gratis gebruik maken van hun pinpas.
Op dit moment kost een geldopname in het buitenland nog 1,80 euro en wordt voor elke betaling met de Europas (bijvoorbeeld bij het betalen van brandstof) 0,11 euro in rekening gebracht.
Ook de kosten van het betalen met een creditcard (tot nu toe 0,11 euro per betaling) verdwijnen. Per saldo levert het de klanten van de Rabobank een voordeel op dat kan oplopen tot ruim 10 euro per jaar.

De veranderingen zijn het gevolg van een besluit van de Europese Commissie die op advies van eurocommissaris Bolkenstein heeft besloten dat de tarieven van grensoverschrijdend betalingsverkeer per 1 juli aanstaande gelijk moeten worden getrokken met de tarieven die banken in hun eigen thuisland hanteren.

Over de Rabobank Groep
De Rabobank Groep is een brede financiële dienstverlener. Door de coöperatieve grondslag is de Rabobank Groep er primair voor de klant. Alle onderdelen van de Groep werken nauw samen om de klanten tegen de best mogelijke prijskwaliteitsverhouding een breed pakket aan te bieden van financiële diensten en producten zoals betalen, sparen, lenen, verzekeren en beleggen. De Groep bestaat uit 369 zelfstandige lokale coöperatieve Rabobanken met gezamenlijk ruim 900.000 leden en uit bekende dochterondernemingen als Robeco, Interpolis, Schretlen en Co, Effectenbank Stroeve, Rabobank International, De Lage Landen, Rabo Vastgoed en Gilde Investment. Internationaal is de groep met 143 vestigingen vertegenwoordigd in 34 landen. De Rabobank heeft de hoogste waarderingen voor kredietwaardigheid van de grote ratinginstituten. De Rabobank Groep heeft op de Nederlandse thuismarkt 9 miljoen particuliere en zakelijke klanten en is marktleider op vrijwel alle gebieden van financiële dienstverlening.

Voor inlichtingen:
Rabobank Nederland / Externe Communicatie