WK computerschaak van start in Maastricht

Datum nieuwsfeit: 05-07-2002
Bron: Koninklijke Nederlandse Schaakbond

Koninklijke Nederlandse Schaakbond

WK computerschaak

Op vrijdag 5 juli a.s. begint in Maastricht de 7e Computer Olympiade. Belangrijk onderdeel van dat evenement is het 10e WK Computerschaak, dat om de drie jaar wordt gehouden. Het is voor het eerst dat het WK in Nederland wordt georganiseerd. Titelverdediger is het programma Shredder, dat in 1999 in Paderborn de titel won. Aan de start zijn programma's als Quest (de experimentele versie van het bekende Fritz) Junior en veel Nederlandse programma's als SpiderChess, XiniX en Diep, dat op een supercomputer gaat spelen. Toernooidirecteur is prof. Jaap van den Herik.

...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen