Commando Duits-Nederlands legerkorps overgedragen

Ministerie van Defensie

Commando Duits-Nederlands legerkorps overgedragen

05-07-2002

Luitenant-generaal Marcel Urlings heeft gisteren (4 juli) het commando over het Duits-Nederlandse legerkorps overgedragen aan de Duitse luitenant-generaal Norbert van Heyst. De commando-overdracht vond plaats op het terrein van Scloss Nordkirchen in Münster. De ceremonie werd afgesloten met een taptoe.

Luitenant-generaal Urlings voerde sinds maart 2000 het commando over het Duits-Nederlandse legerkorps, dat in 1995 werd opgericht. Hij begon zijn militaire loopbaan in 1969 aan de Koninklijke Militaire Academie in Breda. De afgelopen tien jaar bekleedde hij onder meer de functies van Chef Kabinet van de Chef Defensiestaf, Sous-chef Beleid en Bedrijfsvoering bij de Directie Materieel van de Koninklijke Landmacht en Plaatsvervangend Bevelhebber der Landstrijdkrachten.