Politiebericht Limburg-Zuid: Heerlen 09-07-2002

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Heerlen 9-07-2002 Persbericht
Heerlen

Snelheidscontrole met lasergun
Maandagavond controleerde het Verkeershandhavingsteam van de politie in het District Sittard.
Met behulp van de zogenaamde lasergun werden snelheidscontroles gehouden op de Urmonderbaan te Geleen. Er werden 95 processen-verbaal voor overtreding van de maximum snelheid; 11 voor het niet dragen van de gordel; 3 voor het niet dragen van de helm en 5 voor overige overtredingen (niet verzekerd, geen rijbewijs, geen APK) uitgeschreven.
Bovendien werd 1 bestuurder bekeurd voor het rijden onder invloed. Er werden 2 rijbewijzen ingevorderd wegens extreme snelheidsovertredingen. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 146 km, waar 80 km per uur is toegestaan.

Bij een radarsnelheidscontrole Op de Baan te Nieuwstadt vielen 43 processen-verbaal, terwijl op de Oude Rijksweg-Zuid te Susteren 67 bestuurders té hard reden.