Miss Nederland ambassadrice 'Schoonheid met een Doel'

NOORDZEE FM

Miss Nederland ambassadrice 'Schoonheid met een Doel'

Amstelveen/Hilversum, 4 juli 2002

Donderdag 4 juli is in het pand van Noordzee FM de Stichting Schoonheid met een Doel gepresenteerd. De Stichting is een initiatief van de Miss Nederland Organisatie. Doel is om de 12 Provincie Missen en Miss Nederland in te zetten voor Goede Doelen in Nederland. Fundraising voor Goede Doelen is daarbij een belangrijke activiteit.

Miss Nederland treedt daarmee in de voetsporen van de Miss World Organisation, die dit concept al jaren met veel succes hanteert. 'Operation Hunger in Africa' was recent een succesvol project van 'Beauty with a purpose'.

Voor 2002 heeft Schoonheid met een Doel gekozen voor de ondersteuning van het vrijwilligerswerk in Nederland. Sinds vorig jaar, het Internationaal Jaar van Vrijwilligers, krijgt dit werk steeds meer aandacht. Met de focus van Miss Nederland op deze activiteiten kan het Internationaal Jaar rekenen op een succesvol vervolg. Met de Nederlandse Organisatie voor Vrijwilligerscentrales (NOV) is in dit kader een samenwerkingsverband tot stand gekomen.

Het Miss Nederland/Schoonheid met een Doel Gala vindt in oktober plaats. Tijdens dit Gala wordt Miss Nederland 2002 gekozen. Later dit jaar, in november, zal zij ons land vertegenwoordigen tijdens de Miss World verkiezingen in Nigeria. De nieuwe Miss Nederland krijgt automatisch de titel van Ambassadrice van de Stichting Schoonheid met een Doel.

De Miss Nederland Organisatie is trots op de samenwerking met Noordzee FM, die de verkiezing publicitair zal begeleiden en ondersteunen. Zowel de Stichting Schoonheid met een Doel als het NOV verwachten veel van de samenwerking met Noordzee FM.

Einde persbericht

Noot voor redacties