Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Spector Photo Group versterkt leiderspositie op Scandinavische markt

Datum nieuwsfeit: 12-07-2002
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

Persberichten - 12/07/2002

Spector Photo Group versterkt leiderspositie op Scandinavische postordermarkt

Spector neemt Deense en Zweedse klantenbestanden over van FotoKnudsen

WETTEREN, 8 JULI 2002 - Spector Photo Group heeft de Deense en Zweedse klanten-bestanden van FotoKnudsen overgenomen. De overeenkomst werd deze week dinsdag ondertekend tussen de lokale Extra Film-dochterondernemingen van Spector Photo Group enerzijds, en de respectieve lokale FotoKnudsen-ondernemingen anderzijds. De overeenkomst treedt in werking vanaf 1 augustus 2002. Het bedrag van deze transactie, past binnen het operationele marketingbudget van Spector Photo Group, maar er werd overeengekomen om geen verdere details vrij te geven. Spector versterkt leiderspositie in een stevige Scandinavische postorder-markt Meer dan 30% van de gezamenlijke Scandinavische markt voor photofinishing wordt gerealiseerd via postorder. Met een geraamd marktaandeel van 25% van het Scandinavische postordersegment bekleedde Extra Film al een sterke leiderspositie, zegt Diederik Vandekerckhove, Chief Operating Officer van Spector Photo Group, De overeenkomst met FotoKnudsen geeft ons toegang tot meer dan 30.000 aanvullende klanten en maakt daardoor deze positie alleen maar steviger vooral in Denemarken waar de overeenkomst een vereniging inhoudt van de nummers 1 en 3 op deze markt. Optimale synergie verwacht vanaf 2003 De overeenkomst met FotoKnudsen zal ongetwijfeld tot een hoge synergie leiden. Spector Photo Group heeft enkel de klantenbestanden overgenomen exclusief enig sociaal passief, exclusief enig actief met betrekking tot de administratie en de marketing van de databanken, en exclusief enig laboratoriumonderdeel. Dit impliceert dat de Scandinavische dochteronderneming Extra Film de aanvullende volumes die uit deze overeenkomst voortvloeien, in het bestaande photofinishing lab in Tanumshede (Zweden) zal verwerken. Aangezien er hiervoor geen aanvullende investeringen vereist zijn, houdt deze overeenkomst dus ook een productiviteitsverbetering in voor het Zweedse lab. Toch zal Spector Photo Group pas vanaf 2003 ten volle kunnen rekenen op de synergie die met deze overeenkomst gepaard gaat. De overeenkomst bepaalt immers dat de klantenbestanden pas vanaf 1 augustus 2002 kunnen gebruikt worden. De traditionele zomercampagne die logischerwijze de hoogste volumes oplevert wordt echter vóór de zomermaanden gelanceerd. Om een zo hoog mogelijk graad van klantentrouw uit de verkregen databanken te garanderen, heeft Extra Film het recht verworven om de FotoKnudsen-merknaam voor dat doel te gebruiken in Denemarken en Zweden. ./. Mail Order: een strategische keuze Spector Photo Group gelooft sterk in het postorderkanaal voor photofinishing. De klant kan zijn filmpje met opnames in een speciaal daartoe bestemd zakje stoppen en via de post doorsturen naar een onderneming van Spector Photo Group. Het filmpje wordt dan in een centraal laboratorium ontwikkeld en de fotos worden in het gewenste formaat afgedrukt. Deze fotoafdrukken worden via de post terug naar de klant gestuurd. Deze formule biedt het grootste gebruikgemak voor de klant: hij hoeft zich niet speciaal te verplaatsen en krijgt zijn kwaliteitsfotos binnen de kortst mogelijke periode thuis geleverd. Met meer dan 3 miljoen actieve postorderklanten bekleedt Spector Photo Group een leidinggevende positie in Europa op het vlak van Mail Order photofinishing. De postorderactiviteiten vertegenwoordigen ongeveer 30% van de groepsomzet. Spector Photo Group voert dergelijke postorderactiviteiten in Frankrijk, Zwitserland, Scandinavië (Zweden, Noorwegen, Denemarken, Finland), en de Benelux onder de merknamen Extra Film en Maxicolor. Mail Order sluit perfect aan op E-commerce De nieuwe overname past perfect in de strategie van Spector Photo Group, die eruit bestaat om de toekomst van de groep verder uit te bouwen rond haar direct-to-consumer activiteiten. Het postorderkanaal wordt algemeen beschouwd als het sluitstuk van elke succesvolle e-commerce activiteit. De expertise van Spector Photo Group ter zake vormt een belangrijke troef voor de toekomst. Dit wordt ook vandaag al onderstreept door de recente partnerships voor co-promotie op het vlak van online-photofinishing tussen de postorderorganisatie van Spector Photo Group voor de Benelux (Maxicolor) enerzijds en meerdere internet-providers waaronder Annet (www.annet.be), Mine (www.mine.be), Planet Internet (www.planetinternet.be) en Advalvas (www.advalvas.be) anderzijds.

Bron: Spector
Provider: Euronext Brussels

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie