Nieuwste versie van 'Uitgerekend de tuinbouw' is weer uit

Bron: Productschap Tuinbouw

Productschap Tuinbouw

Nieuwste versie van 'Uitgerekend de tuinbouw' is weer uit

Alle recente informatie over de tuinbouw staat weer overzichtelijk op een rijtje in de nieuwste Uitgerekend de tuinbouw. Het Productschap Tuinbouw (PT) heeft de branchegegevens van de sector met de cijfers van 2001 gebundeld in de uitgave. Evenals in voorgaande versies geeft het boekwerkje een handig overzicht van deze belangrijke Nederlandse economische sector.

Uit de cijfers blijkt bijvoorbeeld dat Nederland zeventig procent van de wereldhandel in siergewassen in handen heeft. Deze sector is ook de grootste als het gaat om de totale productiewaarde van agrarisch Nederland. In de nieuwste versie staan ook weer de toptien van supermarkten in ons land en Europa. Ook de meest-verkochte planten, bloemen, groenten en fruit zijn te vinden in Uitgerekend de tuinbouw.

Belangstellenden in de sector kunnen het boekwerkje gratis aanvragen bij het Productschap Tuinbouw (PT) onder telefoonnummer 079-3470633 of e-mail (j.claassen@tuinbouw.nl)