CDA-bewindslieden bekend

Datum nieuwsfeit: 16-07-2002
Bron: CDA

CDA-bewindslieden bekend

Het CDA heeft zijn lijst met 6 ministers en 5 staatssecretarissen rond. Minister-president wordt Jan Peter Balkenende. De overige ministerskandidaten zijn: Jaap de Hoop Scheffer (Buitenlandse Zaken), Aart Jan de Geus (Sociale Zaken), Kees Veerman (Landbouw), Piet-Hein Donner (Justitie) en Maria van der Hoeven (Onderwijs). De Hoop Scheffer is oud-fractievoorzitter van het CDA, Maria van der Hoeven is vice fractievoorzitter, Piet-Hein Donner is lid van de Raad van State, Kees Veerman is voorzitter van het college van bestuur van de Wageningenuniversiteit en Researchcentrum. De Geus is partner bij Boer en Croon, eerder was hij vice voorzitter van het CNV.

Staatssecretarissen worden: Agnes van Ardenne
(Ontwikkelingssamenwerking), Pieter van Geel (Duurzaamheid en Milieu), Joop Wijn (Buitenlandse Handel), Clemence Ross (Ethische Zaken en Sport, Gehandicapten en ouderen, VWS), Cees van der Knaap (Defensie). Zij zijn momenteel alle Tweede Kamerlid.