'Mobiel internet onderdrukt vakantiestress'

Datum nieuwsfeit: 26-07-2002

SIEMENS NEDERLAND N.V.

Mobiel internet onderdrukt vakantiestress

Veel vakantiestress ontstaat op de achterbank van de auto wanneer kinderen zich tijdens de lange ritten vervelen en ouders tot wanhoop drijven. Op termijn zal deze stressfactor flink verminderen dankzij de UMTS-technologie. In de auto is het dan mogelijk om via mobiel internet allerlei spelletjes on-line te spelen en zelfs video's te bekijken.

Uiteraard is UMTS (Universal Mobile Telecommunication System) niet alleen voor kinderen ontwikkeld. Met deze technologie vinden ook ouders voldoende van hun gading. Van beursberichten tot file-informatie en van het boeken van hotelkamers tot het reserveren van een tafeltje in het restaurant tijdens de eerstvolgende stop. Science-fiction? Absoluut niet. Deze week reed in Monaco voor het eerst een volledig functionerende UMTS-auto rond. Siemens tekende voor de techniek. Het prinsdom heeft samen met het eiland Man de Europese primeur. De komende maanden zal de techniek tijdens testfasen verder worden verfijnd.

Meer informatie over umts vindt u op: www.siemens.com/umts

Inlichtingen voor de redactie en beeldmateriaal: Persvoorlichting Siemens Nederland N.V., Thea de Vries, Telefoon 070-3332272, mobiel 06-53407417, fax 070-3332253 e-mail: thea.vries-(de@siemens.nl)

Deze foto kunt u hier downloaden in hoge resolutie of via: www.siemens.nl/persinfo/pressinfo.asp?id=667

26 jul 02 16:03