Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 29-07-2002

Datum nieuwsfeit: 29-07-2002
Bron: Politie Brabant-Noord

Korps: Brabant-Noord, plaats: Den Bosch 29-07-2002 Man doodgestoken in Empel

Van vrijdag op zaterdag is een man van vermoedelijk Poolse afkomst op een camping aan de Krommenhoek in Empel overleden aan de gevolgen van een steekpartij. Een 44-jarige Pool is in verband hiermee aangehouden.

Incident:

Omstreeks 00.50 uur kreeg de politie via de ambulancedienst een melding dat er iemand zou zijn neergestoken op de camping. Terplaatse bleek dat de verdachte vermoedelijk ruzie heeft gehad met het slachtoffer, waarna hij hem zou hebben neergestoken. Het slachtoffer is vrij-wel onmiddellijk aan zijn verwondingen overleden. De politie heeft de verdachte op aanwij-zing van getuigen korte tijd later op de camping kunnen aanhouden. Het vermoedelijke moordwapen is vannacht aangetroffen en inbeslaggenomen. Naar de identiteit van het slachtoffer wordt een onderzoek ingesteld.

Recherche Bijstandsteam:

In verband met de ernst van de zaak heeft de Politie Brabant-Noord onmiddellijk een Re-cherche Bijstands Team van tien rechercheurs bijeengeroepen. De Technische Recherche stelt een uitgebreid sporenonderzoek in. Zowel de verdachte als getuigen worden met behulp van een tolk gehoord.

Polen:

Op de camping verblijven in enkele tientallen stacaravans overwegend Polen die in Neder-land werkzaam zijn.