GIB verkoopt Lunch aan Carestel

Datum nieuwsfeit: 02-08-2002

Persberichten - 02/08/2002

GIB verkoopt Lunch aan Carestel

GIB verkoopt Lunch aan Carestel GIB en Carestel hebben een akkoord ondertekend waarbij Carestel 100 % verwerft van het kapitaal van Lunch Garden N.V. en haar filiaal Crock'In. Dit akkoord wordt ter goedkeuring voorgelegd aan de bevoegde antitrustinstanties. Carestel , Belgische groep actief in de horecasector, is aanwezig in 8 Europese landen. Zijn activiteiten steunen op 4 pijlers : de commerciële catering, de residenties, de hotels en de bereiding van vers maaltijdgerechten. In 2001 behaalde de groep Carestel een geconsolideerde omzet van 231,9 miljoen en een bedrijfswinst van 9,0 miljoen. Carestel telt zo'n 3000 medewerkers. Lunch Garden, leider in de zelfbedieningssector in België, telt 62 restaurants waarvan 9 in franchise. Crock'In telt 12 sandwichbars waarvan 1 in franchise. In 2001 bedroegen de verkopen onder merknaam 115,1 miljoen en de bedrijfswinst 2,6 miljoen. Lunch Garden en haar filiaal Crock'In stellen meer dan 1600 medewerkers tewerk. Deze transactie zal een positief netto impact hebben van 16,2 miljoen op de geconsolideerde winst van GIB GROUP voor 2002. Beschikbaar in het Frans, Engels en Nederlands op onze website: www.gib.be

Bron: GIB
Provider: Euronext Brussels