Rem op groei duurzame energie uit afvalverbranding door kabinetsbesl..

Datum nieuwsfeit: 02-08-2002

Vereniging van Afvalverwerkers

Utrecht, 2 augustus 2002

Rem op groei duurzame energie uit afvalverbranding door kabinetsbesluit

Tot teleurstelling van de Vereniging van Afvalverwerkers (VVAV) heeft het kabinet de financiële steun voor energie uit afval via de REB-regeling niet verlengd. Er is nog geen alternatieve stimuleringsregeling beschikbaar waardoor belangrijke projecten om de energie-opbrengst uit afvalverbranding te vergroten, vertraging oplopen. De doelstelling om in 2020 tien procent van de energie op te wekken uit duurzame energiebronnen, wordt hierdoor nog moeilijker haalbaar. De elf afvalverbrandingsinstallaties (AVI's) in Nederland leveren momenteel éénderde van de totale hoeveelheid duurzame energie in Nederland.
...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen