Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Monster Worldwide maakt resultaten van het eerste kwartaal van 2004 ..

Datum nieuwsfeit: 03-05-2004
Bron: Business Wire
Zoek soortgelijke berichten
 
( BW)(NY-MONSTER-WORLDWIDE)(MNST) Monster Worldwide maakt resultaten 
van het eerste kwartaal van 2004 bekend 
 
Redactie Business 
 
NEW YORK--(BUSINESS WIRE)--27 april 2004--Monster Worldwide, Inc. 
(NASDAQ:MNST): 
 
Financiële hoogtepunten eerste kwartaal 2004 
 
-- Totale opbrengst stijgt naar 187,7 miljoen USD 
 
-- Verwaterde EPS van 0,11 USD 
 
-- Uitgestelde opbrengst afdeling Monster stijgt met 18% op jaarbasis 
en 16% sequentieel naar 122,2 miljoen USD 
 
-- Uitgestelde opbrengst afdeling Monster stijgt naar nieuw hoogtepunt 
van 161,3 miljoen USD 
 
-- Afdeling Advertising & Communications maakt winst 
 
Monster Worldwide, Inc. (NASDAQ: MNST), het moederbedrijf van het 
vooraanstaande wereldwijde bedrijf voor on-linecarrièremanagement, 
Monster(R), en 's werelds grootste netwerk van agentschappen voor 
advertenties in bedrijvengidsen en één van 's werelds grootste 
netwerken van agentschappen voor de publicatie van vacatures, maakte 
vandaag zijn financiële resultaten voor het eerste kwartaal eindigend 
per 31 maart 2004 bekend. 
 
Resultaten eerste kwartaal 
 
De totale opbrengst voor Monster Worldwide steeg met 11% naar 187,7 
miljoen USD, komende van 168,5 miljoen USD tijdens het eerste kwartaal 
van 2003, voornamelijk dankzij de gerichte verkoopsmethoden van het 
bedrijf, een groter geëngageerd verkoopteam en betere 
marktomstandigheden. De afdeling Monster tekende 122,2 miljoen USD 
opbrengst op, een stijging met 18% ten opzichte van het vergelijkbare 
kwartaal een jaar geleden, en een sequentiële stijging met 16% ten 
opzichte van de 104,9 miljoen USD die werden opgetekend tijdens het 
vorige kwartaal. De uitgestelde opbrengst van de afdeling Monster 
bedroeg 161,3 miljoen USD op 31 maart 2004. Dat is een aanzienlijke 
stijging ten opzichte van de 113,2 miljoen USD tijdens het eerste 
kwartaal van 2003, en hoger dan de 153,2 miljoen USD die werden gemeld 
tijdens het sterke, want seizoensgebonden vierde kwartaal van 2003. 
 
Gedetailleerde vergelijkende kwartaalresultaten voor de verschillende 
bedrijfssegmenten van Monster Worldwide, evenals een verzoening van 
alle GAAP-financiële informatie met non-GAAP-financiële informatie, 
worden voorgesteld in de financiële tabellen die bij dit persbericht 
gevoegd zijn. Non-GAAP-prestatie-indicatoren weerspiegelen 
aanpassingen die zijn aangebracht om de kosten voor de 
bedrijfsreorganisatie, de verzelfstandiging van Hudson Highland Group 
en andere bijzondere kosten, en de belastingvoordelen daarop, uit te 
sluiten. 
 
De inkomsten afkomstig van doorlopende activiteiten bedroegen 12,6 
miljoen USD, of 0,11 per aandeel tijdens het eerste kwartaal van 2004, 
vergeleken bij een verlies van 28,5 miljoen USD, of 0,26 USD per 
aandeel uit doorlopende activiteiten van, en non-GAAP-inkomsten uit 
doorlopende activiteiten van 10 miljoen USD, of 0,09 USD per aandeel 
tijdens het eerste kwartaal van 2003. De netto-inkomsten voor het 
eerste kwartaal van 2004 bedroegen 12,4 miljoen USD, vergeleken bij 
een verlies van 115,9 miljoen USD in dezelfde periode in 2003. De 
financiële resultaten voor eerdere periodes werden opnieuw 
geclassificeerd om de eerder aangekondigde beëindigde activiteiten te 
weerspiegelen. 
 
De kasmiddelen gebruikt voor doorlopende activiteiten bedroegen 11,0 
miljoen USD tijdens het eerste kwartaal van 2004, vergeleken bij 33,4 
miljoen USD gegenereerd tijdens het vierde kwartaal van 2003 en 7,8 
miljoen USD tijdens het eerste kwartaal van 2003. Het gebruik van 
kasmiddelen voor doorlopende activiteiten tijdens de periode 2004 
omvat 6,6 miljoen betalingen voor herstructurerings- en 
reorganisatiekosten en de financieringsverplichting van het bedrijf 
aan Hudson Highland Group, Inc. De exploitatiecashflow van het bedrijf 
tijdens het eerste kwartaal is historisch altijd al lager geweest dan 
tijdens de rest van jaar, voornamelijk als gevolg van de timing van 
transacties in zijn afdeling Directional Marketing, waar betalingen 
aan uitgevers van bedrijvengidsen tijdens het eerste kwartaal meestal 
de contante ontvangsten overtreffen. 
 
"Wij zijn verheugd over onze sterke prestaties tijdens het eerste 
kwartaal, die onze gerichte verkoopsbenadering zowel op het veld als 
via televerkoop, ons grotere aantal verkopers, en de grotere vraag 
naar onze diensten verkweerspiegelen. Wij zijn ervan overtuigd dat dit 
soort prestaties de toon zal zetten voor de rest van het jaar," aldus 
Andrew J. McKelvey, Chairman en Chief Executive Officer van Monster 
Worldwide. "Onze betere financiële resultaten werden voornamelijk 
gedreven door een hoger dan verwachte groei in de afdeling Monster en 
een vroeger dan verwachte terugkeer naar rendabiliteit in onze 
afdeling Advertising & Communications. Wij worden aangemoedigd door de 
verbeterende trends op de werkgelegenheidsmarkt zoals die worden 
weerspiegeld in onze 
 
Monster-werkgelegenheidsindex voor maart, evenals de voortdurende 
migratie van werkgevers naar de markt voor on-linerekrutering. De 
uitgestelde opbrengst in de afdeling Monster, die tijdens het voorbije 
kwartaal zijn hoogste peil ooit bereikte, is een bewijs voor de 
onderliggende sterkte in ons bedrijf." 
 
Hoogtepunten van de balans 
 
De kasmiddelen bedroegen 155,9 miljoen USD op 31 maart 2004, 
vergeleken bij 142,3 miljoen USD en 125,3 miljoen USD op 
respectievelijk 31 december 2003 en 31 maart 2003. De nettokasmiddelen 
bedroegen 135,7 miljoen USD op 31 maart 2004, vergeleken bij 118,4 
miljoen USD op respectievelijk 31 december 2003 en 31 maart 2003.. 
Tijdens het eerste kwartaal van 2004 verdiende het bedrijf 55,7 
miljoen USD aan de verkoop van 2,5 miljoen aandelen van zijn gewone 
aandelenkapitaal. De nettokasmiddelen daalden echter ten opzichte van 
het jaareinde, voornamelijk als gevolg van de initiële contante 
betaling door het bedrijf van 24 miljoen USD voor de overname van 
Military Advantage, Inc. en een stijging in natura van 15 miljoen USD 
van de schulden voor uitgestelde aankoopprijs in verband met de 
overname. 
 
Recente ontwikkelingen 
 
-- Overname van jobpilot 
 
Monster Worldwide kondigde zopas aan dat het jobpilot 
(www.jobpilot.com ) heeft overgenomen van 
Adecco S.A. jobpilot is één van de meest succesvolle 
on-linecarrièreportaalsites in Europa. De overname maakt van Monster 
de belangrijkste bedrijf voor on-linecarrièremanagement op de Europese 
markt. Met deze overname versterkt Monster verder zijn dominante 
Europese positie door uit te breiden naar verscheidene sleutelmarkten 
in Midden-Europa. jobpilot genereerde een opbrengst van ongeveer 28 
miljoen USD in 2003 en maakte winst. 
 
-- Invoering van Monster Employment Index 
(Monster-werkgelegenheidsindex) 
 
Op 1 april maakte Monster de eerste resultaten bekend van de Monster 
Employment Index, een brede en maandelijkse analyse van de Amerikaanse 
on-linevraag naar jobs. Het bedrijf riep de Index in het leven om de 
Amerikaanse arbeidsmarktwatchers een waardevolle momentopname van de 
activiteit inzake on-linerekrutering in de VS te bieden. De Index 
biedt een uitgebreide reeks subindexen per sector, beroep en 
geografische regio, inclusief alle 20 sectoren van het NAICS (North 
American Industry Classification System), 23 beroepscategorieën, alle 
50 Amerikaanse staten en de negen US Census-regio's. 
 
-- Overname van Military Advantage 
 
Om de groei van het bedrijf op de interactieve markt te versnellen en 
de initiatieven van Monster in de openbare sector in de VS verder uit 
te bouwen nam Monster Worldwide Military Advantage, Inc. over. Dat 
bedrijf exploiteert Military.com, de grootste militaire bestemming van 
het land, met meer dan 3 miljoen leden. Military Advantage richt zich 
tot de 30 miljoen Amerikanen met militaire affiniteit om 
carrièrediensten, onderwijskansen, hulp van de Veterans Association en 
een reeks andere voordelen te bieden die worden verdiend door het 
vervullen van de militaire dienst. 
 
-- Monster Government Solutions 
 
Tijdens het voorbije kwartaal werden aan Monster Government Solutions 
(MGS) verscheidene belangrijke opdrachten gegund, waaronder opdrachten 
met het belangrijkste rekruteringsbedrijf dat de U.S. Transportation 
Security Administration, het U.S. Coast Guard Office of Civilian Human 
Resources, en de General Services Administration (GSA) ondersteunt. De 
afdeling telt reeds meer dan 90 overheidsinstellingen onder haar 
klanten, waaronder het U.S. Department of Health and Human Services, 
verscheidene agentschappen binnen het Amerikaanse ministerie van 
landbouw, het Amerikaanse ministerie van de schatkist, het Amerikaanse 
ministerie van vervoer (behalve FAA) en verscheidene belangrijke 
agentschappen binnen het ministerie van binnenlandse veiligheid. 
 
-- Amerikaans kantoor voor personeelsbeheer (U.S. Office of Personnel 
Management OPM)) 
 
Sinds de website van Monster Government Solutions in augustus 2003 
werd gelanceerd heeft hij OPM geholpen grote vooruitgang te boeken bij 
de USAJOBS one-stop-rekruteringswebsite van de federale regering. Meer 
dan 52 miljoen mensen hebben de site sindsdien bezocht (een 
recordaantal van 7,6 miljoen mensen hebben hem in maart 2004 bezocht) 
en meer dan 419.000 nieuwe cv's werden aangemaakt. Bovendien was het 
tevredenheidsniveau van de klanten van de site hoger dan ooit. USAJOBS 
scoorde 73 op 100 op de recente American Consumer Satisfaction Index 
van de universiteit van Michigan voor het eerste kwartaal van 2004. 
Dat is vijf punten meer dan het vorige kwartaal en daarmee kan de site 
de concurrentie met talrijke commerciële sites van vergelijkbare 
omvang en draagwijdte moeiteloos aan. 
 
-- New York City Host Committee Volunteer Drive 
 
Monster Worldwide zal het belangrijkste rekruteringsbedrijf zijn voor 
de meer dan 8.000 vrijwilligers die nodig zijn bij de nationale 
Republikeinse conventie van 2004 die in New York City wordt gehouden 
van 30 augustus tot en met 2 september. Het bedrijf zal helpen bij het 
identificeren en rekruteren van vrijwilligers, en maakt daarbij 
gebruik van al zijn middelen en zijn technologieën om mensen in dienst 
te nemen via het web, inclusief die van zijn dochteronderneming 
QuickHire, die federale, staats- en plaatselijke regeringen bedient. 
Bovendien sponsort Monster een website (nyc2004.monster.com) 
die zal dienen als een on-linegemeenschap voor de vrijwilligers. Ze 
zorgt ervoor dat ze van alles op de hoogte blijven en met elkaar in 
verbinding staan, zowel tijdens het hele proces dat aan de conventie 
vooraf gaat als tijdens de zestien dagen durende ontplooiing van de 
conventie. 
 
-- Nieuwe Monster-producten voor de werkgevers 
 
Monster voerde onlangs Monster Hiring Solutions in, een volledige 
reeks hulpmiddelen die werkgevers in staat stellen degelijke 
kandidaten doeltreffender en nauwkeuriger te benaderen en in dienst te 
nemen. Twee kernproducten, SmartFind Resume Search en TargetReach Job 
Postings, zijn uitgerust met een voortreffelijke matchingtechnologie 
die de productiviteit vergroot, tijd en geld uitspaart en de algemene 
indienstnemingscyclus voor werkgevers verbetert. Met SmartFind kunnen 
werkgevers gebruik maken van de uitgebreide cv-database van Monster en 
er snel de ideale kandidaat uitpikken. TargetReach profiteert van het 
kwaliteitsverkeer van Monster, dat tot het beste in de sector behoort, 
en waardoor werkgevers een grotere zichtbaarheid hebben, een constante 
aanwezigheid op de arbeidsmarkt behouden en werkzoekenden aantrekken 
van wie de cv's mogelijk niet zoekbaar zijn. 
 
Vooruitzichten 
 
Op basis van de vroege winsten van de investeringen in de marketing- 
en verkoopteams, die van start gingen in het eerste kwartaal van 2004, 
en van de verbeterende zakelijke omstandigheden, zullen wij de mooie 
prestaties die wij tijdens het 1KW'04 hebben neergezet wellicht kunnen 
aanhouden tijdens het tweede kwartaal van dit jaar. Monster Worldwide 
verwacht dat de algemene opbrengst en de opbrengst van de afdeling 
Monster sequentieel en op jaarbasis zullen toenemen. 
 
Tijdens het tweede kwartaal van 2004 zal Monster Worldwide blijven 
investeren in sleutelgebieden, waaronder de uitbreiding van het 
marketing- en verkoopsteam, om verder te bouwen op zijn leidinggevende 
positie in de sector. Als gevolg daarvan verwacht het bedrijf volledig 
verwaterde winst per aandeel van minstens 0,12 USD, goed voor een 
groei van meer dan 30% ten opzichte van de vergelijkbare winst per 
aandeel van 0,09 USD. 
 
Informatie over telefoonconferentie 
 
De resultaten van het eerste kwartaal van 2004 zullen worden besproken 
op de kwartaalconferentie van Monster Worldwide, die plaatsvindt op 28 
april 2004 om 10:00 uur EDT. Om deel te nemen aan de telefonische 
vergadering belt u in op 1-888-882-0087 om 09:50 uur EDT. Wie zich 
buiten de Verenigde Staten bevindt, belt in op 1-212-346-7470. De 
vergadering begint stipt om 10:00 uur EDT. Individuele personen kunnen 
de driemaandelijkse telefoonconferentie van Monster Worldwide online 
bijwonen via het hoofdstuk 'Investor Information' van de website van 
het bedrijf op www.monsterworldwide.com. Interactive-metrieken voor 
Monster Worldwide en Monster zijn verkrijgbaar op 
www.monsterworldwide.com of www.monster.com. 
 
Over Monster Worldwide 
 
Monster Worldwide, Inc., dat in 1967 werd opgericht, is het 
moederbedrijf van Monster (R), het vooraanstaande wereldwijde bedrijf 
voor on-linecarrièremanagement. Het bedrijf is ook eigenaar van TMP 
Worldwide, 's werelds grootste agentschap voor advertenties in 
bedrijvengidsen en één van de grootste netwerken van agentschappen 
voor de publicatie van vacatures ter wereld. TMP Worldwide verleent 
ook direct marketing-diensten. Monster Worldwide (NASDAQ: MNST), met 
hoofdzetel in New York en ongeveer 4.600 werknemers in 20 landen, is 
lid van de S&P 500 Index. Meer informatie over Monster Worldwide is te 
vinden op www.monsterworldwide.com. 
 
Monster, dat zijn tiende verjaardag viert, is het vooraanstaande 
wereldwijde bedrijf voor on-linecarrièremanagement. Als afdeling van 
Monster Worldwide werkt Monster voor iedereen door degelijke 
werkzoekenden op alle niveaus in contact te brengen met vooraanstaande 
werkgevers in alle sectoren. Monster, opgericht in 1994 en met 
hoofdzetel in Maynard, Massachussetts (VS), heeft 22 sites in de 
plaatselijke taal en met plaatselijke content in 20 landen over de 
hele wereld. Monster is, als verlener van diensten inzake 
on-linecarrièremanagement, de officiële sponsor van het Amerikaanse 
Olympische Team in 2004. Meer informatie is te vinden op 
www.monster.com. U kunt ook bellen naar 1-800-MONSTER. Om meer te 
weten over de producten en diensten voor werkgevers, die tot de beste 
in hun sector behoren, kijk op recruiter.monster.com. 
 
Tabellen met financiële informatie 
 
Op 31 maart 2003 voltooide Monster Worldwide de verzelfstandiging van 
zijn bedrijfseenheden eResourcing en Executive Search tot een 
beursgenoteerd bedrijf, bekend als Hudson Highland Group, Inc. 
(Nasdaq: HHGP), en in augustus 2003 beëindigde het bedrijf zijn joint 
venture-overeenkomst in Australië en Nieuw-Zeeland. Daarom geven de 
tabellen met financiële informatie onderaan dit persbericht de 
resultaten weer van Hudson Highland Group, Inc. en de rangschikking 
van de beëindigde joint venture als beëindigde activiteiten voor alle 
voorgestelde periodes. De financiële resultaten van Monster Worldwide 
voor 2003 uit doorlopende activiteiten weerspiegelen de resultaten van 
de doorlopende activiteiten van de bedrijfseenheden Monster, 
Advertising & Communications en Directional Marketing van het bedrijf. 
 
Opmerkingen betreffende het gebruik van non-GAAP-financiële 
prestatie-indicatoren 
 
Monster Worldwide, Inc. (het "bedrijf") heeft bepaalde 
non-GAAP-financiële informatie verstrekt als bijkomende informatie 
voor zijn exploitatieresultaten. Deze prestatie-indicatoren zijn niet 
in overeenstemming met, of vormen geen alternatief voor algemeen 
aanvaarde boekhoudprincipes en kunnen verschillen van 
non-GAAP-prestatie-indicatoren gerapporteerd door andere bedrijven. 
Het bedrijf is van mening dat zijn presentatie van 
non-GAAP-prestatie-indicatoren, zoals non-GAAP-exploitatie-inkomsten, 
non-GAAP-winst per aandeel, aangepaste EBITDA, nettokaspositie en 
vrije cashflow nuttige informatie verstrekt aan het management en de 
beleggers betreffende bepaalde financiële en zakelijke trends in 
verband met zijn financiële toestand en exploitatieresultaten. 
Bovendien gebruikt het management van het bedrijf deze 
prestatie-indicatoren voor het herzien van de financiële resultaten 
van het bedrijf of ten behoeve van de begrotingsplanning. 
 
Non-GAAP-exploitatie-inkomsten, inkomsten uit doorlopende activiteiten 
en bijbehorende informatie per aandeel zijn exclusief 
bedrijfsreorganisatie-, verzelfstandigings- en andere bijzondere 
kosten en eventuele belastingvoordelen daarop. 
Non-GAAP-exploitatie-inkomsten is een prestatie-indicator die door het 
bedrijf wordt gebruikt bij de bespreking van zakelijke trends en bij 
de financiële resultaten van zijn segmenten waarover kan worden 
gerapporteerd. Deze prestatie-indicatoren zijn ook de belangrijkste 
basis waarop het bedrijf zijn begrotingen en voorspellingen baseert. 
 
De aangepaste EBITDA is één van de prestatie-indicatoren die bepalend 
zijn voor de mogelijkheid van het bedrijf om te lenen krachtens zijn 
kredietfaciliteit van 100 miljoen USD. Als het bedrijf er niet in zou 
slagen het vereiste niveau van aangepaste EBITDA te bereiken zoals 
gedefinieerd in zijn kredietovereenkomst, kan de lener de overeenkomst 
beëindigen en van het bedrijf eisen dat het alle uitstaande bedragen 
terugbetaalt. EBITDA en aangepaste EBITDA zijn 
non-GAAP-prestatie-indicatoren en mogen niet geïsoleerd worden 
bekeken, of als vervanging voor exploitatie-inkomsten, cashflows uit 
exploitatieactiviteiten of als prestatie-indicator voor de 
winstgevendheid of liquiditeit van het bedrijf. De hierin weergegeven 
EBITDA en aangepaste EBITDA zijn mogelijk niet vergelijkbaar met 
prestatie-indicatoren met dezelfde titel, gerapporteerd door andere 
bedrijven. 
 
De vrije cashflow wordt gedefinieerd als cashflow uit 
exploitatieactiviteiten, of exploitatieactiviteiten van doorlopende 
activiteiten, min kapitaaluitgaven. Vrije cashflow wordt beschouwd als 
een prestatie-indicator voor liquiditeit en verstrekt nuttige 
informatie over de mogelijkheid van het bedrijf om cash te genereren 
na investeringen in eigendom en uitrusting. De hierin weergegeven 
vrije cashflow is een non-GAAP-prestatie-indicator en is mogelijk niet 
vergelijkbaar met prestatie-indicatoren met vergelijkbare titel, 
bekend gemaakt door andere bedrijven. Vrije cashflow geeft niet de 
totale verandering in de liquiditeitspositie van het bedrijf voor de 
periode weer en mag niet worden beschouwd als vervangmiddel voor zo'n 
prestatie-indicator. 
 
Nettokasmiddelen worden gedefinieerd als gelden en geldswaarden na 
aftrek van de totale schuld. Nettokasmiddelen worden beschouwd als een 
prestatie-indicatoren voor de liquiditeit van het bedrijf en geven de 
hoeveelheid gelden en geldswaarden weer die in het bedrijf zouden 
blijven na terugbetaling van zijn contractuele schulden. De 
nettokasmiddelen geven ook informatie aan beleggers over het effect 
dat het geleende geld van elke periode heeft op de balans van gelden 
en geldswaarden van het bedrijf. De hierin weergegeven 
nettokasmiddelen zijn een non-GAAP-prestatie-indicator en zijn 
mogelijk niet vergelijkbaar met prestatie-indicatoren met 
vergelijkbare titel, bekend gemaakt door andere bedrijven. 
 
Bijzondere opmerking: Behoudens historische informatie die hierin 
vervat is, zijn de uitspraken die in dit persbericht worden gedaan 
uitspraken over de toekomst in de betekenis van Section 27A van 
Securities Act van 1933 en Section 21E van de Securities Exchange Act 
van 1934. Die uitspraken over de toekomst houden bepaalde risico's en 
onzekerheden in, waaronder uitspraken betreffende de strategische 
richting, vooruitzichten en toekomstige resultaten van het bedrijf. 
Bepaalde factoren, waaronder factoren die buiten onze controle vallen, 
kunnen ervoor zorgen dat de werkelijke resultaten wezenlijk 
verschillen van de resultaten in de uitspraken over de toekomst, 
waaronder economische en andere omstandigheden op de markten waar we 
actief zijn, risico's in verband met overnames, concurrentie, 
seizoensgebonden factoren en de andere risico's die vermeld zijn op 
ons Formulier 10-K en onze andere documenten die we hebben ingediend 
bij de Securities and Exchange Commission. Naar die zaken wordt in dit 
persbericht verwezen.  
-0-  
*T 
 
MONSTER WORLDWIDE, INC. 
GEGEVENS SEGMENT EXPLOITATIE 
(in duizend USD) 
(niet geauditeerd) 
 
 
Drie maanden eindigend per Advertising & Directional 
31 maart 2004 Monster Communications Marketing Totaal 
---------------------------------------------------------------------- 
 
Opbrengst $122.162 $41.572 $23.999 $187.733 
---------------------------------------------------------------------- 
 
Exploitatie-inkomsten 
(-verlies) $18.720 $349 $721 $19.790 

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie