SER onderschrijft kritiek op Nota Ruimte

Bron: Vereniging Milieudefensie
Vereniging Milieudefensie

SER onderschrijft kritiek op Nota Ruimte

Amsterdam, 25 mei 2004 --- Milieudefensie is verheugd dat een aantal belangrijke kritiekpunten op de Nota Ruimte in de SER breed wordt gedragen. Zo pleit de SER in haar ontwerpadvies voor meer regionale samenwerking tussen gemeenten dan de regering wil. Ook vraagt het ontwerpadvies nadrukkelijk aandacht voor de revitalisering en herstructurering van bestaande woonwijken en bedrijventerreinen. De SER benadrukt tenslotte dat het ruimtelijke-ordeningsbeleid veel meer moet uitgaan van de lagenbenadering en bijvoorbeeld niet moet bouwen in laag gelegen polders.

In het ontwerpadvies pleit de SER voor ...
Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen