Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau
Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau Inloggen Abonneren Over Nieuwsbank Uw reactie

Nieuwsbank voorpagina
  Alle persberichten van vandaag
  Persbericht plaatsen
  Verstuur persbericht
Ontvang persberichten
Uitgebreid zoeken

RSS Follow nieuwsbank on Twitter Nieuwsbank B.V. on LinkedIn

Eerste gratis woningsite van Nederland gelanceerd

Datum nieuwsfeit: 07-09-2006
Dit is een authentiek persbericht Bron: Ingezonden persbericht
Printversie Printversie
Zoek soortgelijke berichten Zoek soortgelijke berichten

Bookmark and Share

Partnertip, Ontvang kortingen op:

Internetvergelijken.nl - Tot 15% korting op internet abonnementen

Geldig t/m: 30 Aug 2014

Powered by Vouchercode.nl, onderdeel van Rebel Internet

Scroll de pagina (druk op een toets of muisknop om het scrollen te stoppen)

Eerste gratis woningsite van Nederland gelanceerd

WOERDEN, 20060907 -- Gratis een woning aanbieden of zoeken via internet. Met Woonblok.nl is dit nu mogelijk. Op 1 september 2006 klonk het startschot voor deze nieuwe website. Oprichters Rob Koster en Nathan Skwortsow van SKMG: `Binnen een jaar willen we continu 30.000 woningen aanbieden op Woonblok.nl.'

Met Woonblok.nl komen Rob Koster en Nathan Skwortsow, oprichters van de grootste kamersite van Nederland, Kamernet.nl en datingsite Lexa.nl, met een goedkoop alternatief voor andere woningsites. `Als particulier betaal je 97 euro voor een advertentie op Dimo.nl en op Funda.nl kun je alleen via een NVM-makelaar adverteren. Woonblok.nl is gratis te gebruiken voor zowel aanbieders als zoekers.'

Gratis te gebruiken
Zowel makelaars als particulieren plaatsen geheel gratis een advertentie van een woning met maximaal tien foto's. De advertentie wordt vervolgens via e-mail doorgestuurd aan gebruikers die hebben aangegeven een dergelijke woning te zoeken. De woningzoekende kan zich gratis aanmelden en kan zowel via e-mail als telefonisch reageren op de woningen. Ook kan hij informatie doorsturen aan kennissen of e-mail alerts in stellen. Met de e-mail alerts wordt de zoeker gratis op de hoogte gehouden van interessante woningen die aan de door hem opgegeven criteria voldoen.

Succesvolle formule
Drie dagen na de lancering hebben zich al 800 leden aangemeld. Volgens Koster schuilt dit snelle succes mede in het feit dat Woonblok.nl een no-nonsense website is. `We richten ons puur op het zoeken naar en het aanbieden van woningen, terwijl de concurrentie de sites vervuilt met bijvoorbeeld verhalen over het inrichten van slaapkamers.'

De oprichters
Koster en Skwortsow hebben reeds meerdere succesvolle websites op hun repertoire. Met Kamernet.nl helpen ze jaarlijks ruim 60.000 studenten aan een kamer. Begin 2006 verkochten ze hun succesvolle datingsite Lexa.nl voor 11,5 miljoen euro aan Meetic. Voor Woonblok.nl ziet Koster grote kansen. `De woningmarkt is een gigantische markt, met slechts een paar grote spelers. Binnen een jaar willen we zo'n 30.000 woningen op de site aanbieden. En dat streven gaan we zeker waarmaken.'

Noot voor redacties

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.

// zoek soortgelijke berichten // Printversie

Klik hier voor het Nieuwsbank persberichtenformulier

Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie

Abonneren -- Over Nieuwsbank -- Privacy Policy -- Uw reactie