Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau
Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau Inloggen Abonneren Over Nieuwsbank Uw reactie

Nieuwsbank voorpagina
  Alle persberichten van vandaag
  Persbericht plaatsen
  Verstuur persbericht
Ontvang persberichten
Uitgebreid zoeken

RSS Follow nieuwsbank on Twitter Nieuwsbank B.V. on LinkedIn

Reclame Code Commissie tikt www.wijnvoordeel.nl op de vingers

Datum nieuwsfeit: 19-04-2007
Dit is een authentiek persbericht Bron: Ingezonden persbericht
Meer berichten uit deze bron Meer berichten uit deze bron
Printversie Printversie
Zoek soortgelijke berichten Zoek soortgelijke berichten

Bookmark and Share

Partnertip, Ontvang kortingen op:

Internetvergelijken.nl - Tot 15% korting op internet abonnementen

Geldig t/m: 30 Aug 2014

Powered by Vouchercode.nl, onderdeel van Rebel Internet

Scroll de pagina (druk op een toets of muisknop om het scrollen te stoppen)

Reclame Code Commissie tikt www.wijnvoordeel.nl op de vingers

RUINERWOLD, 20070419 -- De Reclame Code Commissie heeft uitspraak gedaan inzake de spraakmakende klacht van STAP (Stichting Alcoholpreventie) tegen de website www.wijnvoordeel.nl. In de uitspraak van de Reclame Code Commissie beveelt zij Wijnvoordeel om niet meer te adverteren met aanbiedingen 50% onder de normale verkoopwaarde. In een reactie geeft Ren? Tulner van Wijnvoordeel aan: "Wij vinden de uitspraak bijzonder teleurstellend. Het verkopen van wijn via internet geeft de mogelijkheid om spectaculaire prijsvoordelen te realiseren voor de consument. Het is niet uit te leggen dat Wijnvoordeel dit voordeel niet kenbaar mag maken middels reclame".

In de aanklacht schrijft directeur Ir. W. E. van Dalen van STAP: "Hierbij dient STAP een klacht in tegen de website www.wijnvoordeel.nl waarop meerdere soorten wijn tegen stuntprijzen worden aangeboden". STAP is van mening dat Wijnvoordeel adverteert met scherpe wijnaanbiedingen waarbij de wijn meer dan 50% onder de normale verkoopwaarde wordt verkocht. Hierdoor is STAP van mening dat de Reclamecode voor Alcoholhoudende Drank wordt geschonden.

In een reactie geeft Ren? Tulner van Wijnvoordeel aan: "Het is inderdaad mogelijk dat wij bepaalde soorten wijn meer dan 50% onder de marktwaarde aanbieden". Door het ontbreken van winkels, vertegenwoordigers, distributiecentra, proeflokalen, dure advertenties en wijnreizen heeft Wijnvoordeel de laagst mogelijke organisatorische kosten. Daarnaast kan Wijnvoordeel - door de explosieve groei van de laatste jaren - wijn op zeer grote schaal inkopen.

Er wordt op dit moment door Wijnvoordeel onderzocht of het zinvol is om in beroep te gaan tegen de uitspraak van de Reclame Code Commissie. "Wat wel zeker is: de prijzen gaan in ieder geval niet omhoog!"

Noot voor redacties

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.

Zie ook:
// zoek soortgelijke berichten // Meer berichten uit deze bron // Printversie

Klik hier voor het Nieuwsbank persberichtenformulier

Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie

Abonneren -- Over Nieuwsbank -- Privacy Policy -- Uw reactie