Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau
Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau Inloggen Abonneren Over Nieuwsbank Uw reactie

Nieuwsbank voorpagina
  Alle persberichten van vandaag
  Persbericht plaatsen
  Verstuur persbericht
Ontvang persberichten
Uitgebreid zoeken

RSS Follow nieuwsbank on Twitter Nieuwsbank B.V. on LinkedIn

Nieuw zes-cijferig telefoonnummer voor gemeente Emmen

Datum nieuwsfeit: 18-12-2009
Dit is een authentiek persbericht Bron: Gemeente Emmen
Printversie Printversie
Zoek soortgelijke berichten Zoek soortgelijke berichten

Bookmark and Share

Scroll de pagina (druk op een toets of muisknop om het scrollen te stoppen)

Gemeente Emmen

Nieuw zes-cijferig telefoonnummer voor gemeente Emmen

woensdag 16 december 2009

De gemeente Emmen is sinds kort bereikbaar via een nieuw

telefoonnummer: 14 0591. Dit is een zes-cijferig telefoonnummer voor alle burgers, bedrijven en organisaties en komt in de plaats van het centrale telefoonnummer. Voor de inwoners van Emmen wordt het 14 0591 nummer hét telefonische aanspreekpunt voor de gehele gemeente Emmen.

Op termijn zullen alle Nederlandse gemeenten een 14+ telefoonnummer hebben. De gemeenten Amsterdam, Den Haag, Hoogeveen en tientallen andere gemeenten hebben ook al een 14-nummer in gebruik en het worden er steeds meer. De gemeenten Coevorden (14 0524), Borger-Odoorn (ook 14 0591) en Emmen hebben bij de realisatie van het 14-nummer nauw samengewerkt.

Landelijk concept
Het nieuwe 14 0591 telefoonnummer valt binnen het landelijke concept Antwoord©, dat als doelstelling heeft dat alle Nederlandse gemeenten per 2015 een herkenbaar overheidsloket zijn met één centrale informatiebalie, één website en één herkenbaar telefoonnummer, dat altijd begint met het getal 14.

Oude telefoonnummer
De oude telefoonnummers van de gemeente Emmen, Coevorden en Borger- Odoorn blijven voorlopig gewoon beschikbaar. Half januari start de informatiecampagne over het nieuwe 14 0591 nummer. In de campagne worden de inwoners van Emmen, naast het nieuwe telefoonnummer, ook geattendeerd op de vele digitale mogelijkheden die worden aangeboden op de onlangs vernieuwde website van de gemeente Emmen.

Bellen uit het buitenland
Tot dusver is het nog niet mogelijk om 14 0591 te bellen vanuit het buitenland. Dit punt wordt landelijk aangepakt, aangezien alle gemeenten die een 14- nummer voeren hier mee te maken hebben. De gemeente Emmen heeft hier een nieuw telefoonnummer voor in gebruik genomen: (+31) 591-689000.

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.

// zoek soortgelijke berichten // Vindplaats van dit bericht // Printversie

Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie