Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Seminar: Kopen van bed and breakfast of hotel in de Belgische Ardennen

Seminar: Kopen van bed and breakfast of hotel in de Belgische Ardennen


BELGISCHE ARDENNEN, 20100310 -- Macropia, meer zien dan er is, wil zoveel zeggen dat ondernemers de potentiële markt hoger inschatten dan realistisch is. Nederlanders, die in de Ardennen of in een ander buitenland een hotel, bed and breakfast of camping willen beginnen zien de mogelijkheden vaak veel te rooskleurig doordat zij niet de juiste inschattingen maken. Nu is er een eendaags seminar waarin een aantal handvatten wordt aangereikt waardoor betere beslissingen kunnen worden genomen.

Macropia
Een term uit de marketing hetgeen zoveel wil zeggen dat ondernemers de potentiële markt hoger inschatten dan realistisch is. Nederlanders, die wel eens wat anders willen en in de Ardennen of in een ander buitenland een hotel, bed and breakfast of camping willen beginnen zien de mogelijkheden vaak veel te rooskleurig in. Daarnaast gaan ze vaak niet gehinderd door kennis te werk. Velen zeggen achteraf: "met het inzicht van nu zou ik er nooit aan begonnen zijn".

Op zaterdag 26 juni 2010 vindt in Rendeux een eendaags richtinggevend seminar plaats voor Nederlanders die overwegen een hotel, bed and breakfast of camping in de Ardennen of een ander buitenland te kopen.

Macropia, richtinggevend
Een richtinggevend seminar, waarbij elementaire onderwerpen ter sprake komen om tot inzichten te komen waardoor op verantwoorde wijze beslissingen kunnen worden genomen om in het buitenland een hotel, bed and breakfast of een camping te kopen, was er nog niet.
Chris Kruijssen, uitgever van de website www.ardennenbed.nl, reeds meer dan 16 jaar woonachtig in de Belgische Ardennen en van 1993 tot 2000 eigenaar van een hotel in La Roche-en-Ardenne, heeft vanuit zijn ervaring en achtergrond voor dit doel een eendaags seminar opgezet.

Het stoort Kruijssen dat hij in zijn directe omgeving te vaak geconfronteerd wordt met mensen die tegen een grote teleurstelling zijn aangelopen omdat zij een hotel of bed and breakfast zijn begonnen.
Met name is de laatste 12 jaar, dus zo ongeveer van eind jaren 90 van de vorige eeuw, er een enorme toename en wildgroei geweest. Het aanbod is enorm toegenomen terwijl het toerisme in de Ardennen nauwelijks groei kent, maar wel door alle tijden heen redelijk stabiel is.

Niet alleen constateert Kruijssen dat mensen zich vaak te weinig hebben verdiept in de mores van het toeristische ondernemen maar ook de Franse taal onvoldoende beheersen.
Óók begrijpen of realiseren mensen zich onvoldoende dat men in de Ardennen echt in een buitenland is waar andere regels en wetten gelden, én regelgeving in Wallonië is zeker niet hetzelfde als in Vlaanderen en vaak ondoorgrondelijk.

Macropia geeft de deelnemers:

* Inzicht om rationeel en onderbouwd beslissingen te kunnen nemen i.v.m. aankoop van hotel, bed and breakfast of camping
* Structuur en controle
* Inzicht in kosten en baten

Centraal staan bij dit seminar de persoonlijke en zakelijke doelstellingen van de (potentiële) ondernemers.

Het aantal deelnemers aan de cursus is i.v.m. de intensieve interactie beperkt tot maximaal 6 bedrijven met maximaal 2 personen per bedrijf.

De komende weken zal Kruijssen in een 7-tal columns op www.ardennenbed.nl handvatten aanreiken voor hotel of bed and breakfast ondernemers.

Kruijssen heeft een internationale verkoop- en marketing ervaring, heeft vele marketing en verkoop-cursussen voor beursgenoteerde bedrijven ontwikkeld en verzorgd.
Kruijssen is van 1993 tot 2000 eigenaar geweest van een hotel in La Roche-en-Ardenne. Een in 1993 nagenoeg failliet en totaal verlopen hotel dat in 1999 een bezettingsgraad behaalde van ruim 40%. Een percentage dat voor een eenvoudig familie-hotel in de Ardennen ongekend hoog is.
Tegenwoordig houdt Kruijssen zich bezig met advisering i.v.m. aankoop van onroerend goed en stelt sterkte/zwakte analyses en prognoses op i.v.m. aankoop van toeristisch onroerend goed in de Belgische Ardennen.
Kruijssen schrijft regelmatig columns en vooruitlopend op het symposium Macropia verschijnen volgende columns.

Deze columns geven de hotel en bed and breakfast eigenaren een aantal handvatten om hun mogelijkheden (beter) leren te benutten.

In de laatste column, column 7 www.ardennenbed.nl/vakantie-ardennen/Hotel-aankopen,-ja,-ik-koop/192/192/ uit de serie worden de 6 voorgaande columns nog eens samengevat.

In de eerste column www.ardennenbed.nl/vakantie-ardennen/Hotel-aankopen,-eerst-denken-dan-doen/186/186/ die op vrijdag 12 maart verschijnt, wordt de geïnteresseerde lezer een spiegel voorgehouden, wat wilt men en wat zijn de doelstellingen, investering, kosten en rendement. De basis tot succes, kopen met vooraf vastgelegde doelstellingen.

Steeds een week later, staat op 19 maart deze column www.ardennenbed.nl/vakantie-ardennen/Hotel-aankopen,-return-on-investment/187/187/ hier gaat het over return on investment en bezettingsgraad als toverwoord voor het maken van winst.

Nummer 3 www.ardennenbed.nl/vakantie-ardennen/Hotel-aankopen,-marktgericht-denken/188/188/ geeft een beetje inzicht in marketing. Wat zijn koude bedden, denken in toegevoegde waarde én de helft van reclame is weggegooid geld.

Column 4 www.ardennenbed.nl/vakantie-ardennen/Hotel-aankopen,-toerist-wordt-veeleisender/189/189/ betoogt dat ook de Ardennen toerist veeleisender wordt. Het stapelbed kan eigenlijk helemaal niet meer.

De column van 9 april www.ardennenbed.nl/vakantie-ardennen/Hotel-aankopen,-denken-in-niches/190/190/ denken in niches, wat betekenen niches voor een bed and breakfast, zoek niches dus gasten die bij u passen, stem reclame af op de niches, met niches zijn sneller betere rankings in zoekmachines te behalen.

De laatste column vóór de samenvattende column www.ardennenbed.nl/vakantie-ardennen/Hotel-aankopen,-ze-vreten-me-arm,-drinken-me-rijk/191/191/ van volgende week heeft als sub-titel: "Ze vreten me arm en drinken me rijk", iets waarvan men in de praktijk veel meer kan profiteren door bijvoorbeeld half pension arrangementen te maken. Marginaal denken, variabele kosten plus en dat reclame budget nodig is om kans van slagen te hebben en vervolgens te overleven.

Chris Kruijssen
info@ardennenbed.nl
0032 473 451482



Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie