Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau
Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau Inloggen Abonneren Over Nieuwsbank Uw reactie

Nieuwsbank voorpagina

The STIR Academy vormt de nieuwe maatschappij

Datum nieuwsfeit: 12-08-2011
Dit is een authentiek persbericht Bron: The STIR Academy- Stichting STIR
Meer berichten uit deze bron Meer berichten uit deze bron
Printversie Printversie
Zoek soortgelijke berichten Zoek soortgelijke berichten

Bookmark and Share

Scroll de pagina (druk op een toets of muisknop om het scrollen te stoppen)

The STIR Academy vormt de nieuwe maatschappij

Op zoek naar 10.000 mensen die bereid zijn zich te laten vormen rond de nieuwe maatschappij.

EINDHOVEN, 20110812 -- De chaotische omstandigheden in de maatschappij zijn tekenen van het einde van een tijdperk en dus ook een uitnodiging tot iets nieuws. Vanaf medio September 2011 gaat The STIR Academy, www.the-stir-academy.com , van start met wekelijkse intensieve dagprogrammas met een uniek en eigen karakter die specifiek zijn afgestemd op de verschillende fasen van de psychologie rond verandering en de opbouw van het hogere bewustzijn. De academie, een initiatief van de Stad van Morgen, www.stadvanmorgen.com , is op zoek naar duizenden mensen die de behoefte voelen om zich te laten vormen rondom de nieuwste beginselen van bewustwording, duurzame verandering, vooruitgang en samenwerking.

De beurzen slaan op hol, de pensioenen zijn niet meer zeker, de schulden van de landen nemen gigantische proporties aan, er wordt met miljarden gesmeten terwijl anderen de hongersdood sterven, jongeren die met machinegeweren weerloze mensen afslachten, rebellen die voor de lol de straat op gaan en plunderen. De wereld staat op zijn kop en bezorgt veel mensen angst, onzekerheden, boosheid, pijn, kritiek en verzet. Het einde van dit geldgedreven luxe maar moreelloze tijdperk gaat helaas gepaard met chaos, geweld en criminaliteit.

Veel mensen willen het anders en dat kan ook. The STIR Academy heeft een visie ontwikkeld gefundeerd op o.a. de oude, traditionele Christelijke en andere wijsheden uit de wereld van geloof en wetenschap, en aangepast met de ontwikkelingen en evolutionaire inzichten van deze moderne tijd.  Velen verlangen naar een andere maatschappelijke organisatie en ontwikkelen een hoger bewustzijn rondom kernelementen van een morele maatschappij, zoals de familie, de sociale cohesie in de wijk, veiligheid, lokale zelfredzaamheid of het nemen van eigen verantwoordelijkheid rondom persoonlijke en maatschappelijke thema’s. Vaak wordt echter voor deze verantwoordelijkheden naar de overheid en andere instanties gewezen die niet in staat zijn gebleken noch geacht mogen worden deze te dragen.

Veranderen gaat echter eerst gepaard met angst, onzekerheden, depressies en ontkenningen omdat wij erg afhankelijk zijn van de bestaande externe structuren en zekerheden zoals uitkeringen, verzekeringen en pensioenen. Een dagje STIR academie kan nieuwe inzichten bieden waarbij degenen die het bewustzijn ontwikkelen en zich verbinden zich enorm gesterkt voelen in de uitdaging waaraan zij mede vorm kunnen geven. Door per dag minstens 100 mensen bij elkaar te brengen rond een concreet gevoelsthema wil de academie een vernieuwende beweging op gang brengen waarin de mens weer centraal staat. Men werkt daarbij met beroemde, bekende en onbekende top-begeleiders, dagverantwoordelijken en visionairs uit binnen en buitenland op gebied van wetenschap, kunst, bezieling, sport, natuur, ondernemerschap, enz. die allen het hogere doel delen van een duurzame samenleving. Allen worden uitgedaagd om samen met de deelnemers van de dagprogramma's duidelijke resultaten te bereiken die hen sterken in het nemen van nieuwe individuele stappen en uiteindelijk komen tot samenwerking vanuit een duidelijke maatschappelijke visie.

De moderne en onafhankelijke aanpak van The STIR Academie gaat uit van het inzicht dat de menselijke complexiteit en bewustzijn zich niet alleen ontwikkelt via puur intellectuele, rationele processen maar ook evenredig lichamelijk, emotioneel en spiritueel. Daarom organiseert de academy niet alleen wekelijkse thematische dagprogramma’s maar ook intense bewustwordingsexcursies in Nederland en naar Spanje, Zuid-Amerika, Canada, Afrika en Azie.

De academie biedt samenwerkingsprogramma’s voor middelbare scholen ten behoeve van de jeugd, het bedrijfsleven voor de veranderende arbeidsomstandigheden, de groeiende ondernemersinitiatieven en overheidsinstanties voor de vele andere doelgroepen, zoals mensen in een burnout situatie, langdurige werklozen, multi-culturele groepen, wijkprojecten, gezinnen, enz.

De website van The STIR Academy: www.the-stir-academy.com

Noot voor redacties

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.

// zoek soortgelijke berichten // Meer berichten uit deze bron // Printversie

Klik hier voor het Nieuwsbank persberichtenformulier

Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie

Abonneren -- Over Nieuwsbank -- Privacy Policy -- Uw reactie