Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau
Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau Inloggen Abonneren Over Nieuwsbank Uw reactie

Nieuwsbank voorpagina
  Alle persberichten van vandaag
  Persbericht plaatsen
  Verstuur persbericht
Ontvang persberichten
Uitgebreid zoeken

RSS Follow nieuwsbank on Twitter Nieuwsbank B.V. on LinkedIn

Zorgverzekering 80 euro duurder in 2012

Datum nieuwsfeit: 27-09-2011
Dit is een authentiek persbericht Bron: Geld.nl
Meer berichten uit deze bron Meer berichten uit deze bron
Printversie Printversie
Zoek soortgelijke berichten Zoek soortgelijke berichten

Bookmark and Share

Partnertip, Ontvang kortingen op:

Tot 25% korting op parkeren bij Schiphol? Bezoek ons nu

Geldig t/m: 30 Dec 2014

Internetvergelijken.nl - Tot 15% korting op internet abonnementen

Geldig t/m: 30 Sep 2014

Powered by Vouchercode.nl, onderdeel van Rebel Internet

Scroll de pagina (druk op een toets of muisknop om het scrollen te stoppen)

Zorgverzekering 80 euro duurder in 2012

EINDHOVEN, 20110927 -- De consument is in 2012 minimaal 80 euro meer kwijt aan de zorgverzekering, blijkt uit gegevens van de financiële vergelijkingssite Geld.nl. De basispremies stijgen naar verwachting met gemiddeld dertig euro op jaarbasis. Ook het eigen risico gaat per 1 januari met 50 euro fors omhoog, van 170 naar 220 euro. De zorgverzekering wordt in 2012 dus fors duurder.

Zorgverzekeraar DSW kwam vandaag als eerste met de basispremie voor 2012. De premie bedraagt 102,50 per maand en stijgt daarmee 36 euro op jaarbasis. Een flinke stijging, vindt Paul Huibers van Geld.nl. “Het kabinet voorspelde tijdens Prinsjesdag nog dat de premie met 11 euro omhoog zou gaan. Zorgverzekeraar Menzis zei recent een stijging tussen 20 en 30 euro te verwachten. Maar met 36 euro op jaarbasis gaat deze stijging dus alle verwachtingen te boven.”

Volgens Huibers betekent de stijging van DSW niet veel goeds voor de nog bekend te maken premies. “Gekeken naar eerdere jaren lag de premie van DSW altijd onder het gemiddelde van de premies van andere zorgverzekeraars. Met dat gegeven in het achterhoofd, is het dus goed mogelijk dat de premiestijging van de basisverzekering van andere zorgverzekeraars nog hoger zal uitvallen.” Overigens heeft het ministerie van VWS met haar schattingen ook altijd behoorlijk onder de gemiddelde werkelijke premies gelegen.

Overstappen

Alle verzekerden kunnen de komende weken een brief van hun zorgverzekeraar verwachten met daarin de premies voor 2012. Uiterlijk 15 november moeten alle premies voor 2012 bekend zijn. Doorgaans lopen de premies tussen verzekeraars behoorlijk uiteen, waardoor overstappen verstandig kan zijn. De huidige zorgverzekering opzeggen kan tot en met 31 december 2011. Aanmelden bij een nieuwe verzekeraar kan tot en met 31 januari 2012.

Over Geld.nl

Geld.nl is een onafhankelijke vergelijkingssite voor financiële producten. Maandelijks raadplegen ongeveer 200.000 Nederlanders de vergelijkingen op Geld.nl. Aangaande de zorgverzekering 2012 zijn na bekendmaking, van de premies en voorwaarden door de verzekeraars, alle zorgverzekeringen eenvoudig met elkaar te vergelijken. Aan de hand van de uitkomsten kan de consument beslissen  of overstappen interessant is.

Noot voor redacties

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.

Zie ook:
// zoek soortgelijke berichten // Meer berichten uit deze bron // Printversie

Klik hier voor het Nieuwsbank persberichtenformulier

Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie

Abonneren -- Over Nieuwsbank -- Privacy Policy -- Uw reactie